Skööön dag!

Våren har kommit, solen skiner och jag får vara hemma en dag och bara njuta av allt!
Just det, jag är hemma en sväng igen, kom hem igår kväll och ska köra upp på onsdag eftermiddag igen.
Så idag passar jag på att bara vara ledig, för imorgon ska jag uträtta lite ärenden och på onsdag kommer veterinären för det är dags att vaccinera Sampa. Ska bli spännande att se hur veterinären är för det är första gången vi bytar.

Har varit på vårens första körtur med Sampa nu på förmiddagen, och det var precis som det ska vara, soligt, kvittrande fåglar, någon som kör med motorsåg, traktor som gödslar och kallt i blåsten! Hmmm, det lät mindre trevligt än det var. Okej det var inte jättekallt i vinden plus att det är lä ungefär halva rundan (som för övrigt inte var speciellt lång).



Skönt i alla fall att hon är så snäll som hon är och bara traskar förbi motorsågar och traktorer som ingenting.
För er som kanske aldrig åkt vagn efter häst någon gång tog jag en bild, det ser ut såhär:



Intressant va?   :o)

Det är inte bara jag som njuter av vårvärmen minsann, förutom mat så är sol och kli på magen det bästa som finns, tycker Grisella.



Det är mina fingrar man ser ute till vänster alltså.

Även hundarna njuter av det fina vädret och har fått vårkänslor. Max tycker det är toppen nu på sommaren för svärmor bor ju här när vi jobbar och då har hon ju sin hund Gipsy med sig. Så då har han någon att leka med hela dagarna.



Jag tror att den är död nu eller vad säger ni?




Ack, ja vad jag älskar våren!

Det blir ju inte sämre av att bo som vi gör heller.



Idag blev det visst mycket vårsnack, men det är nog för att jag har längtat så mycket efter våren i år. Jag vet inte varför egentligen men jag har varit riktigt trött på kylan denna vintern. Så därför avslutar jag med en bild på ett av dem största vårtecknen som finns, som dessutom är tagen mitt på vår gräsmatta.


Kommentarer
Postat av: Anna

Är du medveten om hur mycket pengar Sampa har kostat mig? :-)Hon är "skuld" till inköp av två hästar, en hästtransport, en Volvo och nu en 6 ha gård...Fast egentligen ska vi väl skylla på Max för det var med honom allt började.

2009-04-07 @ 12:34:57
URL: http://hemill.blogg.se/
Postat av: Kesoneso

hehe, ja det får man väl nästan bara hålla med om.... Det är ju tur att inte djur kan hållas skyldiga för saker (fast det är ju ägaren som hålls skyldig istället då förstås, och det är ju inte så bra för mig).

Men bägge två är helt klart värda att ta på sig den skulden!

2009-04-08 @ 08:44:05
Postat av: Kesoneso

Fast å andra sidan om man ska bygga vidare på det så är det ju faktiskt hovis fel att Max kom till oss, så jag kan lägga över skulden på henne! :o)

2009-04-08 @ 12:19:26
Postat av: Anna

Jag ska ta den diskussionen med hovis nästa gång!

2009-04-21 @ 13:52:15
Postat av: Kesoneso

Det tycker jag absolut du ska! Annars gör jag det, hon ska komma till oss om två veckor.

2009-04-21 @ 14:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0