Sommarvärme, fåglar och sång.

Nu är det minsann riktig sommarvärme ute. Jätteskönt är det men det är samtidigt jobbigt för man är ute i solen nästan hela tiden och jobbar. Så det gäller att dricka mycket, annars börjar det snurra faktiskt. Men det är ju tack vare det fina vädret som det går så bra för oss så jag hade inte tänkt att klaga för mycket.

Nu när jag var hemma i början av veckan lyckades jag få en halvbra bild på en av "våra" tranor. Det är ett par som kommer varje vår och höst och bor på åkern intill oss (vet ej om det är samma varje gång dock).
Jag har flera gånger försökt få till en bra bild men de är så grymt skygga av sig (med all rätt i och för sig), att det är näst intill omöjligt. Men denna gången lyckades jag ta en bild inifrån huset, genom fönstret.



Tyvärr är ju bilderna i minsta laget för att se ordentligt, allting ser ju så smått ut.
Jag försökte smyga utanför dörren för att få en bättre bild, men den blev bara såhär:



Lite svårt att se kanske, men den flyger lite till höger om mitten i höjd med grannens stenmur.
Nåja, jag får se om jag lyckas bättre någon annan gång. Det är ganska trevligt att ha tranor inpå knuten sådär, ända tills de sätter igång och trumpetar klockan 06.00 på morgonen. Det är inte tyst trumpetande kan jag säga.

För någon dag sedan var jag inne och läste på en arbetskamrats blogg, och där hade hon lagt ut en länk till youtube. Klippet är ifrån den engelska versionen av Idol eller talangjakten eller något (är inte så insatt i dokusåpor), och när jag hade tittat på det måste jag nästan hålla med henne om, som hon skrev, att man blir nästan lite tårögd, men framförallt som den kvinnliga domaren säger, snacka om "Wakeupcall" !

Följ länk nedan för att se vad jag menar om ni inte sett det redan.

susan boyle

Kommentarer
Postat av: malin

saknar ord................ oj

2009-04-25 @ 20:57:29
URL: http://machopc.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej Susanne!



Jag kikar in då och då och kollar vad ni har för er, och jag tänkte att jag skulle lämna en kommentar. Det var riktigt roligt att du tittade förbi på Paviljongen häromdagen. Barnen pratade om dig i flera dagar. Vi sa till de andra att du varit och hälsat på.



Det ser härligt ut med alla trädgårdsmöbler och det verkar som högtrycket ska hålla i sig ännu en vecka iaf.



Sköt om dig och sambon!

Kramar Anna

2009-04-26 @ 11:18:14
URL: http://annakanintestanna.blogg.se/
Postat av: Kesoneso

malin: ja det är väl nästan det enda man kan säga.



Anna: Vad roligt att du är inne ibland, jag är ju inne på din blogg också med jämna mellanrum. Men det förstod du kanske? Du har väl inte så svårt att förstå var jag fått länken ifrån... :o) Hoppas du inte tar illa upp att jag "stjäl" från dig.



Hälsa alla och krama dem från mig!

2009-04-26 @ 21:03:44
URL: http://kesoneso.blogg.se/
Postat av: Kollegan (f.d.)

När vi ändå sitter och gråter över klipp från You Tube så passa på att snyfta lite till över ett klipp som Anna bloggade häromdagen http://www.youtube.com/watch?v=VJMbk9dtpdY

Underbart, eller hur???

För att se hela historien (tar 10 min) så kolla KI&NR=1" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=flRvsO8mKI&NR=1

Ha det bra i solen, kram

2009-04-27 @ 19:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0