Borta och hemma

Då var man hemma en sväng igen. Nog för att motorvägen börjar bli väääldigt tråkig att köra, men det är alltid lika skönt att få komma hem till stället och djuren och bara vara.
Kom hem i söndags kväll där jag blev mycket väl mottagen av två överlyckliga hundar, det är den enda gången Max gör en liten ansats att hoppa mot mig, när jag har varit borta sålänge och han ska pussa mig välkommen.

Vi har (som vanligt) haft en ganska intensiv helg, då vi mellan kunderna har försökt att göra färdigt till förtältet, så vi kan börja sitta ute nu när det börjar bli varmare. Sedan har vi fortfarande inte riktigt kommit i ordning med lagervarorna p.g.a. platsbrist, men vi hann med att fixa lite med det också, så nu börjar det likna något åtminstone. Fast det varar antagligen bara till på torsdag för då får vi en storleverans igen så då kommer vi väl antagligen få samma problem igen.  :o)



Sambon har varit uppe och klättrat på lastbilssläpet för att få en bra överblicksbild, men det är för stort område för att man ska få med allt, så det fick bli två bilder.



Sedan skulle han ta en bild på sig själv också, men han sa att det gick inte för han tycker ju inte om att vara med på bild. Men han var snabbare än skuggan så den kom med i alla fall.



Som alltid när någon av oss är hemma ska det ju uträttas en massa ärenden, så jag tänkte att det var lika bra att göra det direkt igår, så att jag sedan kan vara hemma och njuta resten av tiden innan jag ska upp igen.
Därför var jag runt och flängde överallt igår, hämtade möbler, var på banken m.m. Jag skulle även till däckfirman och byta till sommardäck på både bilen och släpen så den fick hänga på överallt också.

Fick dock en liten stund över innan jag skulle till däckfirman så jag passade på att köra inom och hälsa på "mina" barn och arbetskamrater på jobb. Det var jätteroligt att träffa dem igen och vissa av barnen hade hunnit förändras mycket på bara denna korta tiden.
Tyvärr hann jag inte träffa alla eftersom jag blev tvungen att köra, men jag vet att i alla fall en av er läser härinne ibland, så det hade varit roligt om du kan hälsa alla så gott från mig!

Nåväl, idag passar jag som sagt på att bara gå hemma och mysa med djuren och slappa, tyvärr är det dock inte lika fint väder idag som igår, men det har åtminstone spruckit upp någorlunda nu, fast det blåser lite småkallt fortfarande.

Det är så fint nu när blommorna börjar ta sig, det poppar upp oväntade blommor lite överallt här, både pärlhyacint



och påskliljor.



Penseerna som jag planterade sist jag var hemma har också blivit jättefina.





Oj, nu blev det visst mycket vårsnack denna gången också. Tja, vad kan säga, jag tycker våren är det absolut bästa på hela året (det gör ju heller inte den sämre att jag fyller år då, även om det är på gränsen till sommaren).

Nu ska jag gå och fixa något ätbart innan jag går ut och fortsätter umgås med mina djur.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Och för alla som inte vet så blir hon ju TANT Keso denna gång.

2009-04-21 @ 18:10:18
URL: http://kesoneso.blogg.se/
Postat av: Kollegan

Haha, ja det finns en som är inne och läser... :) Jag ska framföra hälsningar till alla. Det var kul att du tog dig tid att komma inom en stund när du ändå var i närheten!

Ha det bra, kram

2009-04-21 @ 20:21:13
Postat av: Zingo

VA? får inte Max vara med på jobbet? han hade ju gjort succé bland kunderna.

2009-04-22 @ 07:50:13
Postat av: Kesoneso

Thomas: Ingen kommentar.....



Zingo: Jodå, Max får vara med och göra succé (?) bland kunderna, men inte nu när det är högsäsong för då hinner vi inte gå bak i skogen med honom.

2009-04-26 @ 21:16:11
URL: http://kesoneso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0