Äntligen !

I går kväll var vi äntligen på bio och såg Harry Potter. Som jag längtat. Normalt är vi (jag tjatar tills T föjer med) bland de första att gå och se Harry Potter, en av gångerna var vi till och med på smygpremiären (bra med kontakter inom sf), men denna gången har det liksom bara inte blivit av. Har väl haft för mycket att göra helt enkelt. Som vanligt förundrades vi bägge över denna människas (ja, författarens alltså) otroliga fantasi. Tänka att komma på alla dessa varelser, platser osv. Jag önskar att jag bara hade haft en gnutta av hennes fantasi.



När vi vaknade imorse hörde vi att det blåste ganska kraftigt så vi sa att vi får nog gå ut och fälla ner parasollerna i utställningen. Givetvis hann vi inte mer än tänka tanken innan första parasollen ramlade......
Strax efter den kom nästa, men den ramlade inte. Den flög... rakt upp och sedan ner på husvagnstaket för att slutligen träffa parabolen innan den landade.
Husvagnstaket klarade sig med en bubbla, men parabolen blev alldeles tillskrynklad, vilket innebär att vi inte kan se på tv !
Får väl se imorgon, om det slutat blåsa, ifall vi kan skrynkla upp den tillräckligt mycket för att få bild igen.

Säsongen rusar mot sitt slut nu och det blir mer och mer tomt i lagret. Det innebär att vi håller på att tömma hyrcontainrarna, så vi kan skicka tillbaka dem. De sista ska åka imorgon, för nu har vi så lite grejor kvar så det får plats i våra egna.



Även flaggstången ska tillbaka nu, då vi hyr den också. Här ser vi den åka:



Det är bra med truck.... Hade varit lite tungt att ta för hand :o)


Kommentarer
Postat av: malin

visst var den bra

2009-08-16 @ 18:59:06
URL: http://machopc.blogg.se/
Postat av: Kesoneso

Jajamenn, precis som alla de andra. Lite mer humor i denna kan jag nog tycka faktiskt.

2009-08-16 @ 19:44:34
URL: http://kesoneso.blogg.se/
Postat av: Martin

Men vad tomt det är där! Jag ska verkligen försöka få skivan på lådan idag för övrigt...

2009-08-16 @ 19:51:46
Postat av: Kesoneso

Ja, men vad bra. Jag som precis satt o sa att jag skulle ringa o påminna dig ikväll. Då behöver jag ju inte det.

2009-08-16 @ 20:13:31
URL: http://kesoneso.blogg.se/
Postat av: kollegan

Då ses vi väl snart igen?

2009-08-17 @ 19:25:42
Postat av: Kesoneso

kollegan:

Ja, det hoppas jag verkligen, jag har saknat er allihop. Men jag antar att ni fortfarande har behov av vikarier?

2009-08-18 @ 09:11:28
URL: http://kesoneso.blogg.se/
Postat av: kollegan

Det är tuffa tider, men utan vikarier lär det inte gå... Kom in på förskolan så vi vet när ni flyttat hem, kram

2009-08-18 @ 16:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0