Det kom lite regn..... och sedan skratt

I fredags var vi lite irriterade när vi skulle gå och lägga oss, för regnet öste ner. Och ni som sovit i husvagn när det regnar vet hur det smattrar på taket så att man knappt hör vad man tänker, och hur man  måste skrika till varandra när man pratar. Man sover ganska dåligt alltså!

Men när jag vaknade på morgonen och gick ut för att fixa med dynorna fick jag ändå ett gott skratt.
Det är nämligen så att vi skriver våra prislappar på datorn och sedan laminerar vi dem, och i parasollerna hänger vi upp dem med häftnålar.
Denna syn mötte mig när jag kom ut:



Hmmm... det ser ut som någon hängt en tyngd i den parasollen....
Tja, så här såg det ut när jag kom närmre:



Det har nog regnat lite va?.......


Senare på lördagen fick jag också ett gott skratt.
Thomas kom halvstormande ut från badrummet och utbrast:  - Är jag gråhårig ?! med ett leende på läpparna !

Tja, sa jag, du börjar bli. Hur så? (Nu börjar jag ju bli lite orolig för hur han ska ta det, för det är kanske inte alla som tycker om att bli gråhårig).

Men icke han icke !
Det visar sig att han överlycklig för han har alltid trott att han inte skulle hinna bli gråhårig, utan att han ska ha tappat allt håret först!


Nu när vi går här och plockar undan efterhand så fick vi igår en liten bit kedja över. Perfekt sa vi, den kan vi ha till att binda hunden. Så vi satte fast honom i flaggstången som ni ser i bakgrunden....  hihi



Stackars Max vilka tokerier han får stå ut med hos oss......!!

På tal om tokerier.
Kommer ni ihåg kaninerna som jag hade på bild som simmade över Göta Kanal?
Det ser ut som de fått sällskap, för detta hände precis där..........  Skepp Ohoj...san, som det stod i en tidning.
Jag vet att man inte ska skratta åt vissa saker, men när jag läste denna artikeln i tidningen kunde jag faktiskt inte låta bli att skratta lite......Det hade ju ändå inte blivit någon skadad. Men vilken tur ändå, ni ser hur nära bilarna står....



Just det ja! Glömde nästan berätta att vi har hört av "vår liftare".

Han ringde när han hade kommit fram till Stockholm, och berättade att han varit på arbetsintervjun, som hade gått bra. Han skulle få provjobba igår, och på kvällen fick vi ett sms att det också hade gått bra, och han hade chans på att få jobbet. Han ska få besked på tisdag, så vi kan väl hjälpas åt att hålla tummarna för det.

Denna gången blev inlägget lite hoppigt (heter det så?), men det var ju flera saker att berätta som var helt oberoende av varandra.

Kommentarer
Postat av: Martin

håll i er...



http://www.youtube.com/watch?v=AYWN8-RQR-E&feature=player_embedded

2009-08-24 @ 22:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0