Kaniner, badande, latande och mer tillökning!

Efter att ha haft ett par dagar till hemma var det på onsdagen dags att köra upp till sambon igen. Där har det sedan varit fullt upp att göra. Det har nämligen blivit dags att sälja ut visningsmöblerna. Så vi började med att flytta runt lite på en del grejor för att få det lite snyggare, och då passade vi även på att sopa upp på de ställen vi inte riktigt kommit åt innan.

Sedan var det dags att göra prislappar. Nu är det visserligen inte jag som får äran att skriva dem för jag skriver värre än en kråka, utan det får Thomas göra, men däremot är det jag som får äran att göra prislapparna. Dvs jag gör en mall på datorn som jag sedan skriver ut. Sedan ska de klippas till och lamineras. Jag vet att det inte låter så farligt, men det är ändå runt hundra stycken som ska göras.

Efter allt slit tyckte vi i lördags att vi hade gjort oss förtjänta av lite belöning, så vi bestämde oss lite hastigt för att köra till Söderköping, där vi var med Malin, Jocke o Johannes ,och äta supergod glass. Under tiden vi åt glassen gick vi och strosade längs Göta Kanal, när vi fick syn på den här skylten:




Först blev vi lite konfunderade, vadå Rabbit Crossing tänkte vi, men sen såg vi det här lilla konstverket:



Om det är svårt att se så kan jag berätta att det är en rad kaniner som hjälps åt att dra upp en kanin ur vattnet.

Och på andra sidan kanalen stod de och hoppade i:




Gulligt tyckte jag.

I söndags blev vi (eller jag iaf) väckta vid sjutiden, då några bekanta kom inom och hälsade på. De var på väg hem från Norrland, och hade mer eller mindre blivit befallna av oss att komma inom och säga hej.
Eftersom tidpunkten var som den var passade det ju perfekt att äta frukost!




Emelie satt mest fastklistrad hos favoriten Max  :o)  :




Jag och Thomas fick även se superfina naturbilder från..... ehh.... Norrland nånstans !

Efter ett par timmar var det sedan dags för dem att dra vidare, och vi skulle öppna (tur att vi inte öppnar förrän 12 på söndagar).

När vi sedan stängt för dagen igen, hoppade vi in i bilen och körde upp till min bror i Stockholm för att hälsa på honom. När vi kom upp på kvällen blev vi bjudna på god hemmagrillad kyckling. MUMS!

Sedan spenderade vi hela måndagen i riktig latmansanda, vilket innebar att vi mest befann oss i ryggläge, läsandes någon bra bok eller tidning. Det var sååå skönt!







Givetvis var jag ju även tvungen att ta ett dopp i brorsans pool (som jag inte alls är avundsjuk över att han har!), även om jag inte vill påstå att det var varmt i vattnet.




Det tog ett tag innan jag kom ner i det för jag är ju en liten frysekylling, men till slut vande man sig.



Om ni undrar varför jag badar i shorts så beror det på att baddräkten ligger hemma i garderoben....

I tidags förmiddag körde vi sen så sakteliga tillbaka igen, men eftersom vi inte hade bråttom blev det småvägar istället och när vi var nånstans i Trosa trakten stannade vi till vid en möbelaffär.

Därinne blev både jag och sambon kära! Vi hittade vår framtida soffa.
En hörnsoffa i skinn med s.k. recliners (såna som fäller upp en fotpall när man drar i en spak), en på varje kant så man kan mer eller mindre lägga sig ner, plus att det gick att fälla ut en bricka inifrån ryggstödet vid sidan om reclinern, där det fanns två mugghållare med.

Jag hade glömt laddaren till min telefon när vi körde i söndags så den har varit avstängd till och från för att spara på batteriet, så när vi kom tillbaka startade jag den igen och lyssnade av svararen.
Då hade jag fått ett samtal från Fredriksdal i Helsingborg.

Det är nämligen så att för ett antal veckor sedan fick jag ett mail av en viss fröken, där det stod om en get som skulle avlivas för ingen ville ha den.

Eftersom jag är som jag är och en viss fröken också vet detta :o) slutade det med att jag ringde till Fredriksdal och sa att jag kunde ta hand om den, efter vissa åtgärder som Fredriksdal skulle stå för.
Sedan har jag inte hört något mer och började nästan misstänka att det kanske inte skulle bli något av, men nu hade jag som sagt fått detta samtal, så tanken är att vi ska köra och hämta Herr Get på onsdag i nästa vecka.

Därav vet jag en viss fröken som nog blir glad, eller egentligen två men den ena känner jag inte mer än till namnet.

Till sist kan jag säga att trillingarna Katt har fått sina förnamn, men sambon har dock inte fått gjort sina mellannamn, så därför får ni vänta ett tag till innan ni får veta. Men jag kan avslöja att temat blev Disney (vad förvånade ni blev va?).

Kommentarer
Postat av: Zingos Anna

jamen det var väl ändå på tiden att herr get får komma hem. Jenny ska genast informeras!

2009-08-07 @ 15:12:53
Postat av: Kesoneso

Ja, det får du göra. Du får väl säga till henne att hon får komma ut och hälsa på honom sen också.

2009-08-07 @ 18:22:08
Postat av: kollegan

Du är för söt, snart får du öppna djurpark :)))

2009-08-07 @ 20:10:13
Postat av: Kesoneso

Hehe, ja jag har fått förslag på det innan också. Tar ni bussen upp allihopa då? Fast det kan ni gärna få göra ändå.

2009-08-07 @ 22:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0