Vad duktiga vi är!

Vi har varit så duktiga därhemma dessa dagar. Hela tisdagen gick ju åt att hämta hem Herr Get, men i onsdags tog vi ett ryck ute i hagarna. Det var hög tid att röja där. Thomas körde med gräsklipparen där det gick att komma åt med den, och jag gick efter med trimmern. Det hade vuxit upp så mycket gräs och ogräs på eltrådarna, så man märkte knappt om strömmen var på. Men nu är där bra kraft i den igen.
Alla djuren tycker bara vi är grymt jobbiga som kommer och stör deras matro på det viset.  :o)

Thomas började även klippa gräsmattan, men det blev inte riktigt klart. Tanken var därför att vi nästa dag skulle klippa färdigt  en del inne på gården, och sedan packa bil och släp för att komma iväg någorlunda i tid.

Men när jag vaknade på morgonen fick jag ett ryck och tyckte att vi kunde köra en runda till tippen innan vi packade släpet. Sagt och gjort fyllade vi släpet till bredden och fick tömt undan en del skräp därhemma. När vi sedan kom hem och "bara" skulle klippa lite till på gräset tänkte jag att jag lika gärna kunde gå med trimmern runt huset också, under tiden som Thomas klippte.

Det slutade med att vi klippte och trimmade i stort sett överallt, så klockan blev sju innan vi var färdiga att köra upp igen. Alltså var vi inte framme förrän runt elva på kvällen.

Men det blev jättefint hemma iaf ! Tyvärr fick jag inte tagit någon bild.

Både i onsdags och torsdags tog vi en paus på eftermiddagen för att äta lite, och gå och hämta posten. Givetvis med sällskap:







Som jag skrev i kommentarerna till Anna funderar jag på att gå på kurs med honom, men jag tror inte det behövs i och för sig, för han följer med så snällt.
Visserligen hade det kanske inte skadat att lära honom komma direkt på inkallning, för han har (som ju getter ska) en viss förkärlek till mina växter och träd.........



Han har även redan lyckats nappa åt sig några blad ur min nya rabatt den lilla busen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0