SNÖÖ!!!

Ja precis som hos de flesta andra har det kommit en mängd snö hos oss, och snö hos oss = pulkaåkning !!

När första snön föll jobbade jag så därför hann jag inte åka innan de plogade bort snön ifrån vägarna, men idag hade det kommit lite till så då passade jag på!!

Precis som varje år tycker Sampa först att pulkan är något av det hemskaste hon har stött på, därför vänjer jag henne lite vid den. Först drar jag den sidan om henne när jag leder henne, sedan kopplar jag på den så hon drar, men jag leder fortfarande henne. Till sist går jag bakom och tömkör henne när hon drar och sedan kan jag hoppa på.





Nu låter detta som en väldig invecklad procedur, men allt som allt tar det mindre än fem minuter, så det är inte så farligt alltså.

Till slut kommer i alla fall tjockisen och jag iväg.



Kommentarer
Postat av: Zingos Anna

Åh det ser hääääärligt ut!!! Tänk om man skulle våga prova :-)

2009-12-21 @ 12:43:27
Postat av: Kesoneso

Haha, jag hoppas du inte tänkt prova med Hemill?



Om till och med lugna Sampa tycker det är läskigt så kan man ju tänka sig hur han reagerar...... :o)



Är det skare går det inte att köra alls med Sampa, då låter det för mycket.

2009-12-21 @ 16:05:06
Postat av: Zingos Anna

Nä, tror ingen kallar mig feg men jag vill gärna behålla livhanken så Hemill får vara ifred. Mina inackorderingar har tolkat efter sina ponnysar ikväll och de frågade om tant Anna ville testa...en annan gång absolut men ville hellre rida mina egna.

2009-12-21 @ 20:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0