Ännu en dag som bara flugit förbi!

Jag börjar med att säga Bbrrr !! Temperaturen sjunker snabbt därute och med den isiga vinden som det är idag är det inte roligt att gå ut, men det måste tyvärr göras.

Men jag lovade mig själv att göra färdigt hö-häcken idag och det kan jag stolt säga att jag gjort. Däremot är jag inte riktigt lika stolt över den som jag var igår, för när benen skulle på så upptäckte jag hur sned och ving den blivit. Men, men den står upp och den gör den nytta den ska i alla fall.



Turligt nog för mig syns det inte lika tydligt på bilden hur sned den egentligen är.....


Idag är det som jag nämnde igår min andra katt Smiley som ska få en kort presentation.
Det är en fin liten dam (dock en bra jägare, men det vill hon inte prata högt om för det kan spoliera hennes rykte) som blir 7 år i vår.
Det var inte alls meningen att jag skulle ha fler katter när hon kom till mig,  jag hade redan två stycken då (den ena finns tyvärr inte med oss längre) och tyckte väl egentligen det var fullt tillräckligt. Men så en dag låg hon bara där på ett ställe jag gjorde praktik, och eftersom jag är jag så följde hon med hem en dag.    :o)



Nu är det tyvärr inte alls någon bra bild på henne, men jag har inte fått riktig ordning på mina bilder sedan datorn fick en makeover (Tusen tack för det förresten - ni vet vem ni är), så det var den enda jag hittade så här lite hastigt. Men det kommer säkert något bättre senare.

Hon var världens sötaste som källing och tog oftast det mesta med ro, förutom en gång när ett par bekanta kom på besök med sin schäfer, då satt hon helt plötsligt uppe i gardinstången.
Nu har hon som tur är kommit över sin värsta hundrädsla, i alla fall sålänge hunden är någorlunda lugn, och är bästa kompis med Max.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0