Dags att återgå

Ack vad helgen går alldeles för fort. Redan söndag eftermiddag och det känns som det bara var ett par timmar sen man slutade jobbet i fredags. Igår var det 30-års firande hos kusinen så den dagen försvann ju snabbt. Men det var jätteroligt att träffa alla (eller ja, de som var där och man kände) igen. Tyvärr blir det inte så ofta.

Idag har jag bestämt mig för att bara ta en hemma-dag. Ligger lite back med vissa saker här hemma, såsom tvätt, städa ut julen m.m.
Ibland är det skönt att bara ta det lugnt och gå och pyssla med sånt.

Så var det som sagt också dags att återgå till mina egna djur igen.
Sist skrev jag om fåret Stina så idag får det bli hennes kompis Helga.



Helga är alltså det andra av de två extra fåren vi "råkade" få med oss hem. Vi valde henne för hennes fina bruna färg och anledningen till att hon fick heta Helga var för att gubben min tyckte hon såg ut som en älg i ansiktet    :o)    Men eftersom det är en flicka kunde hon ju inte heta Helge, så det fick bli Helga istället.

Här försöker hon visa att hon inte alls det ser ut som en älg!



Jag tror hon blev lite förnärmad när hon hörde det.....

Trots att Helga inte hade haft samma kontakt med människor som Stina när hon var liten blev hon snabbt trygg och även hon kelen, men precis som Stina är hon lite reservad mot nya människor (om de inte har mat med sig).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0