Fredagen den 13:e !

Jag får faktiskt säga att trots dagen skrämmande datum har allt varit ganska lugnt (än så länge iaf, peppar peppar....).
Hade lång o go sovmorgon, började inte förrän 10.45 och skulle egentligen jobba till 17.15, men kunde gå redan 15.45, så det ska man ju inte klaga på.

Men jag har ju dock alltid hävdat att fredagen den 13:e är min turdag, medan jag har otur alla andra dagar och vem vet, det kanske stämmer !!  :o)

Men en som däremot har tur idag är Lucky:



Lucky är en snart 4 år gammal dvärgvädur. Hon satt i en bur i djuraffären i Ängelholm och såg bara så underbart söt ut, när jag var där en dag. Till skillnad från vissa andra av våra djur var hon dock planerad och jag var faktiskt i djuraffären för att titta på kaniner.
Hemma väntade nämligen Jolly Jumper vars kompis  tyvärr hade gått bort någon dag tidigare efter en olycka.

Hon var så liten att hon fick sitta i en annan bur i början tills hon vuxit till sig för hon skuttade rakt igenom nätet i hagen. Det var liksom mest bara en pälsboll och ett par långa öron.




Och eftersom Jolly är döpt efter Lucky Lukes häst, kunde hon ju inte få något annat namn än just Lucky ! (Det hade ju varit lite fånigt att kalla en flicka Lucky Luke).

Nu föll det ju sig så att Jolly var en pojke och Lucky är en flicka och vi pratar om kaniner, vars rykte stämmer mycket bra så snart hade vi en massa Lucky och Jolly Jr skuttande omkring.



Massor, massor.....



Så till slut insåg vi att det bästa vi kunde göra var att hitta ett nytt hem åt Jolly, medan vi istället behöll en av bebisarna som sällskap åt Lucky.
Men det är en annan historia....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0