Hjärtan o husvagnar

Ja igår var det ju alla hjärtans dag och trots att vi alltid säger att vi inte bryr oss särskilt mycket om att fira det, är det ändå som någon slags tyst överenskommelse (ser du brorsan, ingen särskrivning) att vi ska äta en god middag, se någon söt film och tända lite levande ljus. Så även detta året, det blev några kotletter med lite pommes o bearnaisesås (ganska standard i detta hushållet).

Min lyckligt lottade sambo är även smart nog att inse att trots att jag säger att han inte behöver köpa något kom han ända med en jättefin bukett blommor. Tack älskling!




Idag däremot var det tillbaka till verkligheten igen, då jag blev väckt okristligt tidigt för att vara en söndag, redan vid sjusnåret.

Så det var bara att kliva upp och göra lite nytta. När vi var färdiga med djuren för morgonen gick jag in och satte mig för att fixa vidare lite med bilderna, nu börjar det äntligen se något ut, men jag har ändå ett tag till att göra. Vill inte tänka på hur många timmar jag hållit på med det nu.....

Sen var det dags att hoppa i duschen, vi skulle köra och hämta nya (begagnade) husvagnen. Från början var det inte alls tänkt att vi skulle byta nu, utan vi körde ut till firman där vi köpte den gamla för att få lite ideer, men mest bara för att komma ut lite och köra en runda.
Den gamla vagnen var visserligen i jättefint skick, speciellt med tanke på att det var en -88:a, men planlösningen var inte riktigt bra för oss.

För de som inte vet så bor vi i husvagnen när vi säljer trädgådsmöbler på sommaren, och därför behöver vi en liten hörna som man kan ha som "kontor" typ, och det fanns där inte möjlighet till i gamla vagnen, utan vi fick flytta datorn och alla papper varje gång vi skulle äta.
Men så sprang vi då på den här nyare vagnen en -00:a, som hade precis en liten extra sittgrupp som blir perfekt till dator, papper m.m. Så det slutade med att vi köpte den, och lyckades dessutom få den gamla såld via blocket till de första spekulanterna.

Såhär såg den gamla vagnen ut:



Och här har vi den nya:



Nu ska vi bara försöka byta till lite finare gardiner i den också för de var allt annat än fina, om vi säger så.....



Nejdå, jag har inte glömt dagens djur. Som ni kanske kan gissa är det min andra kanin, dotter till Lucky, Virpa (virrpanna):



Virpa blir 3 år gammal till hösten och är alltså dotter till Lucky. Hennes namn kom jag faktiskt på tack vare en bekant som har hennes syster. Hon döpte den nämligen till Sirpa och eftersom de två var ensamma i den kullen tyckte jag de hörde lite ihop och därför blev det att min fick heta Virpa. Dessutom passar det utmärkt till hennes "smeknamn" Virpa virrpanna, för det är hon verkligen ibland. T.ex. när jag ska mocka ut i deras bur, som är ganska stor (se bild nedan), behöver jag använda en s.k. raka för att komma åt i hela buren, då  tror hon att det är något slags monster som kommer, men istället för att springa sin väg som en normal kanin hade gjort så börjar hon attackera den istället. Jag kan ju säga som så att det underlättar inte för mig precis.  :o)



Och, nej, även om man skulle tycka att det vore lätt gjort så hoppar Max inte in och äter upp kaninerna... :o)

Kommentarer
Postat av: Anna

wow! den nya vagnen ser superfin ut! //Anna

2009-02-16 @ 10:52:29
Postat av: Kesoneso

Tack, det är den också, förutom jättefula gardiner och en o annan småskavank, men det får man ju räkna med när det är begagnat.

2009-02-16 @ 16:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0