Prisa.....

Ja, prisat det har jag gjort större delen av dagen. Fast inte något som har med religion att göra utan vi har skrivit in priserna på trädgårdsmöbler i kataloger.
Vi säljer ju trädgårdsmöbler på sommarhalvåret och det börjar dra ihop sig. Vi ska snart börja ställa iordning inför årets säsong och då ska helst priser och sånt vara klart. Det är betydligt större jobb än vad det låter som. Sambon tycker jag är lite jobbig för jag vill ta paus efter varje avsnitt....  :o)


Var ute en runda innan för att ta lite friskluft, jag är ju bättre nu och ska jobba igen imorgon så jag tänkte jag kunde piggna till av lite friskluft, jösses vad isigt det är i vinden! Men jag trotsade vinden, tog på mig ordentligt och gick ut och myste lite med djuren i hagen en stund.


Nåväl, nu är det iaf äntligen dags för ett nytt djur! Och det blir Miss Grisella Piggy :



Grisella är min 1 1/2 år gamla minigris, som faktiskt inköptes via en annons på blocket. Hon var två eller tre månader gammal när hon kom hit och jättesöt. Hon älskade att mysa innanför jackan på eller bli kliad på magen. Bli kliad på magen tycker hon fortfarande om, men hon är lite mer svårflörtad nu för vi har vaccinerat henne och gett henne spruta mot skabb m.m. så hon litar inte lika lätt på oss nu. Hon är lite långsint alltså. Mysa innanför jackan gör hon inte alls längre för det är hon lite för stor för, plus att hon avskyr att bli buren nu.

Så här söt var hon när hon kom:



Lite skillnad mot nu men hon är ändå min lilla gullegris och hon är mycket "pratig", hon har något att snacka om hela tiden man är i närheten och en hel del annars också.

Och som den gris hon är älskar hon allt vad mat heter och har ett fantastiskt luktsinne. Hon är inte dum heller, för när det är matdags så äter hon upp sin egen mat och sen går hon bort till de andra och buffar omkull deras matskålar, så att hon sedan i lugn och ro kan böka fram maten ur halmen medan de andra tappar intresset när det ramlat ut.



Det går utmärkt att göra även om det är snö......

Eftersom våra djur går på lösdrift har hon även som ni ser ganska mycket "päls" för att vara en gris, så när det är såhär kallt går hon gärna med ut i snön en stund om det vankas mat, men annars ligger hon helst nerbäddad i halmen under sin värmelampa.


P.s. Sorry brorsan, du blev nerröstad, färgerna stannar d.s.

Kommentarer
Postat av: Den lyckligt lottade sambon

& jag var en av röstarna.....

2009-02-13 @ 08:08:01
Postat av: Brorsan

Svart text på mörk bakgrund, toppen. Kan ni inte printa ut prislistorna på mörkgrått papper med svart text också när ni ändå håller på? Det låter lika logiskt :)



Jan, kom igen här, förklara för dem att jag har rätt!





/M

2009-02-13 @ 11:36:33
Postat av: Kesoneso

Vi har inga problem att läsa texten, och jag tror inte Jan e här inne nåt så du får nog ingen backning av honom. Så synd.... :o)

2009-02-13 @ 17:50:33
Postat av: Brorsan

Vem vet, ryktet kanske sprider sig? Och det är klart ni kan läsa det, ni har väl en ljust inställd skärm, men du.. är det inte meningen att andra ska läsa? :)

2009-02-14 @ 01:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0