Besök av hovslagaren

Även igår vaknade jag tidigare än planerat av någon anledning, antagligen är det väl när det blir alltför ljust ute, så därför kom jag igång ganska tidigt också.
Började med att de obligatoriska ärenden som ska göras i jobbet. Skulle hämta lite grejor med släpet hos en av våra leverantörer, men där hade blivit någon miss i kommunikationen, så det var packat för att skickas med lastbil istället. Detta gjorde inte mig något för det slutade med att vi fick det fraktfritt och jag slipper köra upp med släpet denna gången, vilket innebär en resa på tre timmar istället för fyra. Skönt!

Efter det körde jag och handlade lite mat så att jag kunde fixa middag till mig och hovis när hon kom, det har liksom blivit så att vi äter middag de gånger hon har tid att stanna. Nämnas ska kanske att hon inte bara är vår hovslagare utan även vår kompis. Jag köpte även en liter jordgubbar till efterrätt.

Eftersom jag kom igång så tidigt hade jag ganska gott om tid över innan hon skulle komma, så när jag kom hem körde jag ut gräsklipparen och började klippa över gräset. Med ca 4000 m2 tomt tar det en stund att klippa..... Dock hann jag inte bli färdig för åskan och regnet drog in ganska precis samtidigt som hovis ringde och sa att hon var på G.

När vi hade ätit oss mätta gick vi så ut och hämtade in Sampa och Lurvas, så att hon kunde fixa till deras hovar. Lurvas har ju haft problem med sina hovar men det blir bättre och bättre hela tiden, vilket är jätteskönt för det har hållit på länge nu.

Sampa blir verkad:



När vi (eller hon) var färdiga med dem gick vi ut till getterna för att ge dem en dos avmaskning, och när vi ändå höll på slutade det med att vi klippte tassarna på både getterna och fåren också. Getterna gick bra ute i hagen för de har perfekta horn att hålla i  :o) men fåren fick vi ta in i stallet först för de är GANSKA mycket starkare. Jag vet inte själv, men det sägs att en tacka kan väga runt åttio kilo så ni kan tänka er att de inte är jättelätta att hålla fast.....

Vi avslutade dagen med lite glass och jordgubbar som det visade sig att hon också hade köpt med sig, och till slut gick vi runt och kikade lite på vad vi hade gjort på ägorna sedan hon var här sist, och plockade lite vinbär som hon fick med sig hem att göra gelé av. Vem vet, jag kanske får smaka lite på någon middagsbjudning hos henne senare i höst!

Idag har det däremot gått i betydligt lugnare tecken, då jag vaknade med huvudvärk.
Har bara gått och småpysslat och legat och läst lite för så fort jag ökar tempot blir huvudvärken sämre (ja, Thomas jag har tagit huvudvärkstablett).
Nu börjar det dock bli lite bättre så jag satte mig och började rensa lite bland mina smultron så att de inte ska bli helt kvävda av gräs och ogräs.



Jag gjorde likadant ifjol och tycker nog att det blivit lite fler bär i år.
Mmmm MUMS!





Som tur är har jag en Vinis som håller ett vakande öga över mig och kollar så att jag gör det ordentligt.



Nu kom det dock en rejäl åskeskur igen så det var bara att springa in och ta en paus.

Kommentarer
Postat av: Martin

Den här var rolig, från förstasidan på firmasiten:

Holmsund vit. 4 Förtöjer + Bord 5795 kr

2009-07-09 @ 11:03:14
Postat av: Kesoneso

Ja, jag vet. Jag har sett det o sagt till T. Han skulle föra det vidare men det har han kanske inte gjort.

Men vi skulle ju få hjälp av någon......

visslar oskyldigt :o)

2009-07-09 @ 11:55:32
URL: http://kesoneso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0