Semestrar

Nu sitter vi här både jag och gubben och är lite halvslöa. Det har ju varit en otrolig värme ett par veckor nu, och trots att jag absolut inte vill klaga när vi äntligen får värme en svensk sommar så måste jag säga att det har definitivt varit ett gränsfall. Kanske till och med lite över gränsen.
När man springer här på asfaltplanen, med den nya byggnaden som reflekterar solen och dessutom gör att det fläktar mindre, så blir det VARMT. Och man är ju så illa tvungen att ge sig ut i solen när det kommer kunder.

Nåväl, nu märks det i alla fall att semestrarna har börjat så smått för nu har det börjat lugna sig något. Dessutom ska vädret bli lite ostadigare igen, det är väl ett tecken på att många har semester om nåt?!   :o)

Här har det kommit en snabb omgång åska idag, men i början av veckan när sambon var hemma åskade det tydligen rejält. Tur att det inte var jag som var hemma för jag är hyfsat åskrädd. Max och jag brukar krypa ner under täcket tillsammans och stanna där tills det försvunnit.
Som tur är är det tydligen inte ofta det åskar direkt över vår lilla hemort, det brukar gå runt om.

Max har börjat få följa med upp nu igen när det inte är så mycket att göra, och han gottar sig riktigt ordentligt över att få vara med husse och matte.....



Tyvärr kan han ju inte vara med under riktig högsäsong eftersom vi inte hinner rasta honom då.

Kommentarer
Postat av: malin

nu kommer vi snart

2009-07-03 @ 21:24:42
URL: http://machopc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0