Snickaren är igång igen

Sitter och funderar på vart dagen har försvunnit idag.
Visst lite har jag ju fått gjort, men inte alls så mycket som jag tänkt mig.

Började bygga till på vindskjulet till fåren/getterna men de flesta plattorna är kvar uppe hos T, så jag kunde bara lägga på som ett tak lite provisoriskt sålänge. Får sätta dit väggar senare när jag fått hem plattorna. Men de fick i alla fall liten extra möjlighet till regn eller solskydd, däremot gör det ingen nytta mot blåst ännu :o)



Hmm... snett och vingt, tur att jag inte har satsat på en karriär som snickare. Nåja, det blir förhoppningsvis något bättre när det fått väggar och sedan lite färg på sig.

När jag var ute innan ikväll för att byta vatten och skrubba baljorna till alla djuren, fick jag faktiskt själv lite nytta av det. Det kom nämligen en störtskur mitt i allt, så då sprang jag in under taket och skulade till det gick över. Fåren tittade väldigt konstigt på mig kan jag säga, inte nog med att jag var i deras hus, det var dessutom matdags så de undrade vad jag höll på med; sitta ihopkurad där istället för att komma med kvällsmaten.

Nu är det mesta lastat i bilen så imorgon bitti bär det av uppåt igen, jag fick ju stanna hemma nästan två extra dagar denna gången, tack vare min supersnälla sambo (märker du hur jag fjäskar?). Som tack fick han en lite annorlunda hjärtebild i mobilen:



Han såg dock inte att det var ett hjärta jag skickade utan det enda han såg var att jag åt chokladpudding och blev lite kinkig för att inte han fick. Men som tur var så visade han bilden för vår anställde, så hon berättade för honom att det var ett hjärta   :o)

Kommentarer
Postat av: Sambon

SUPERSNÄLLA var ordet, kanfe.

2009-07-10 @ 10:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0