And they keep on coming (överraskningarna alltså)

Ja, snacka om att överraskningarna fortsatte komma i lördags. Dagen började som vilken annan lördag som helst, vi gick upp, gjorde oss i ordning och jobbade på. Varmt som bara den var det också, antagligen upp emot en trettio grader.

När arbetsdagen närmade sig sitt slut (vi stänger 16 på lördagar), bad Thomas mig att gå upp till containern vid vägen och skriva namn på en möbel som var beställd. Men när jag närmade mig containern, började det sjunga i den, och ut kommer hela tjocka släkten med Max i täten.



Hmm.. jag som trodde att min födelsedag var firad och klar !

Snacka om att jag fick en liten chock, det hade de lyckats bra med, jag hade noll koll på att detta skulle ske.

De hade med sig en present också som de lagt ihop till, en gårdspump! Det har jag önskat mig ända sedan vi köpte gården. Tyvärr är den fortfarande inpackad så ni får vänta med bild på den tills den blivit installerad.

När den värsta chocken hade lagt sig och vi hade stängt grindarna för dagen satte vi oss ner ett tag (vi har ju lite möbler att välja på) och tog en fika och drack lite gott och snackade.

Helt plötsligt tittade någon på klockan och konstaterade att nu fick vi sätta fart om vi skulle hinna göra oss i ordning. Vadå göra oss i ordning tänkte jag.....
Men sagt och gjort, de andra försvann upp på sina hotellrum (vi står och säljer precis sidan om hotell scandic) och efter en stund samlades alla igen och vi traskade bort mot busshållplatsen.



Som synes så är humöret på topp hos alla!

Efter en kort bussresa visade det sig att vi alla skulle äta på Butlers Hörna, vår favoritrestaurang ni vet. De har SÅ god mat och det verkar som alla höll med.



Den här biten med att vi skulle äta här är en liten rolig historia för sig själv.
Det är nämligen så att sist Thomas och jag var här och åt (inte på min födelsedag utan gången innan), kom "vår" servitör Micke fram och frågade om det var vi som hade bokat bord. Nä, sa vi bägge då för vi hade ju bara kört in och chansat på att det fanns plats.
Men han fortsatte prata om något bokat bord och då fattade ju jag att Thomas hade bokat bord utan att jag visste. MEN, jag trodde ju det var till min födelsedag (och eftersom jag trodde överraskningen var avslöjad så spelade jag med och låtsades ingen förstå trots att Thomas visste att jag visste), så därför fick han boka bord till den också för att jag inte skulle misstänka något om lördagen. Så det var alltså aldrig meningen att vi skulle varit där i torsdags.

Inte för att det gör mig någonting förstås!!  :o)

Måste bara visa en bild på en "ljusstake" de har på Butlers:



Den har de hållt på med ett tag......

Nåväl, tillbaka till oss!

Mitt under middagen börjar min bror plocka med lite papper och börjar tala.

Han berättar då att förutom pumpen jag fick innan hade de samlat ihop till lite till. Först fick jag ett födelsedagskort där alla som varit med att lägga en peng, skrivit sitt namn (eller fått hjälp). Sedan plockar han upp sex stycken biljetter till Norrköping Horse Show som gick denna helgen, och förklarar att han ska jobba på söndagen så jag kan vara ledig och gå med de andra och titta.
Tjoho! Jag har velat det i flera år nu men inte kunnat eftersom det är högsäsong för trädgårdsmöbler.

Efter det plockar han fram ett papper till, med en bild på och ger mig det. Samtidigt mumlar han någonting om 30 år eller något, för nu har jag slutat lyssna.

Här är bilden:



Jag hör som sagt inte längre vad brorsan säger för det ända jag tänker på är:

- Aldrig i livet att de får mig till att hoppa fallskärm, Glöm det!
- Aldrig att jag tänker göra det, synd att de slösat bort sina pengar.
- Aldrig i livet, hur ska jag berätta det för dem utan att de tar illa upp.

Jag blev ärligt talat livrädd!

Men sedan skymtade jag något på baksidan av pappret och vände på det. Och där är ett tryck.

Jag ska få åka till SPANSKA RIDSKOLAN i Wien, Österrike !!

Jodå, jag fick biljett till en uppvisning i september, och har fortfarande inte riktigt smält nyheten.
För de av er som inte är hästintresserade är detta ju ingen big deal, men för mig är det. Jag har drömt om det ända sedan jag var..... hmm.. vet inte hur länge faktiskt, men länge är det. Snacka om att jag blev tårögd.

Woohoo! !   TACK !! Allihop!

Jag tror jag bryter här för detta inlägget, men snart kanske redan senare idag kommer en liten fortsättning om söndagen och Norrköping Horse Show.

Kommentarer
Postat av: malin

får det plats till en liten molle i någon av väskorna????????????

2009-06-02 @ 16:25:46
URL: http://machopc.blogg.se/
Postat av: Kesoneso

Haha, jag tror det blir svårt men visst, vi kan ju göra ett försök.

Frågan är bara hur vi ska göra in till föreställningen?

Jag tror dåligt du får plats i min handväska......

2009-06-02 @ 16:30:35
Postat av: Tompa

Du kan få följa med i någon av mina väskor ner dit, men du får nog stanna kvar där för jag ska ha Jäger med hem. / Tompa

2009-06-02 @ 16:41:31
URL: http://kesoneso.blogg.se/
Postat av: kollegan

Jag har faktiskt sett hästar från spanska ridskolan i Wien. Det var vackra vita hästar som var på "semester" på ett ställe vi besökte i Kroatien när jag var barn. Vi fick inte se någon uppvisning, men hästarna var väldigt fina (och vita...)



Vilka presenter för den som gillar hästar som du gör!!!

Kram

2009-06-02 @ 17:19:44
Postat av: Zingos Anna

Vilken familj och sambo du har! Fantastiskt!

2009-06-03 @ 10:14:55
Postat av: Tompa

Hej Zingos Anna!



Ja jag är fantastisk.

2009-06-03 @ 11:18:49
Postat av: Kesoneso

Kollegan: Ja visst är de helt underbart vackra. Riktiga kraftpaket.



Anna:Ja, visst har jag uppfostrat dem bra?!

Hihi

2009-06-03 @ 12:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0