Norrköping Horse Show

Även söndagen bjöd på helt underbart och (nästan för) varmt väder.

Eftersom brorsan jobbade istället för mig var det Kia (brorsans tjej),  mamma, Lisbeth (Thomas mamma), Pappa och Eva som följde med mig.

Vi hade en jättetrevlig dag, brorsan som beställt biljetterna hade fixat bästa läktarplatsen så vi hade bra koll på hela banan.
Först var det ett par hopp tävlingar, en mindre klass och en större.

Här ser vi Peter Eriksson ta ett hinder:




Tyvärr fick han en rivning, men desto bättre gick det för Niklas Arvidsson som kom på tredje plats.
Han vann nämligen också ett samlat pris för hela tävlingen, en hästtransport värd 120 000 kronor. Här hoppar han vattengraven:




Och Helena Lundbäck kom på fjärde plats. Roligt med lite svenskar i täten.




Jag vill bara påpeka att jag kan ha blandat ihop bilderna, så det är inte säkert att det är rätt personer på bilderna men jag hoppas det!

Mellan tävlingarna gick vi och tittade lite bland försäljarna, men jag var dock duktig så jag köpte inget (fördelen med att inte ha häst för tillfället: man behöver inget).

Eftersom det var så varmt var vi ju givetvis också tvungna att äta glass. Mums!

Vi avslutade dagen med att titta på några ekipage från kuren (hittar inget tyskt y):



För de som kanske inte vet så är kur (fast med prickar över u:et) dressyr till musik, så det går lite i takt med hästens steg.

Efter detta körde vi tillbaka till Thomas och brorsan som hade haft lika varmt som oss givetvis, fast Max tyckte det hade varit helt okej:



Tror jag det, med eget parasoll och fläkt !

Kommentarer
Postat av: Zingos Anna

OK? Ingen häst för tillfället? Var har du gjort av Sampa då?

2009-06-04 @ 15:14:00
Postat av: Kesoneso

Jaja, okej henne har jag, men för det första är hon en ponny, om man ska vara nogräknad, och för det andra har jag haft henne så länge nu så hon har allt hon behöver.

:o)

2009-06-04 @ 16:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0