Dras vi till djuren eller de till oss?

Jag vet, jag vet, jag har varit lite dålig på att blogga den sista tiden. Jag har fått ett par pikar redan. Men efter en så händelserik helg som jag skrev om sist, så kändes liksom allt annat så futtigt så inspirationen bara försvann. Dessutom har det faktiskt inte hänt särskilt mycket heller.

Eftersom det mest bara har varit regn och allmänt tråkigt väder så har det mesta varit dött.

Däremot har det hänt lite mer därhemma, vi har fått nya fönster i stallet, så nu är där färdigrenoverat för i år. Fortsättning följer nästa år.



Dessutom har vi fått rivit ladan som låg mittemot vårt hus. Den är inte vår men efter att ha pratat med ägaren fick vi lov att riva den för den förfulade så mycket.



Jag har inte varit hemma sedan den revs så det ska bli kul att se hur tomt det blir.

Djurtokiga som vi är både gubben och jag, så har vi ju "husdjur" även häruppe. Ja okej kanske inte några vi valt själva men de är ganska söta ändå.
Här har vi Willie som bodde med oss förra året:



Efter ett tag märkte vi dock att vi fick döpa om den till Wilma istället.....
För då började här springa flera småttingar också nämligen.



Nu är vi inga experter på vilddjur, men vi har gissat att det är vesslor.

I år har vi inte sett till Wilma och hennes familj tyvärr, men istället har vi fått nya "inneboende" (nej, inte inne i husvagnen om ni trodde det). Här har vi Örnie:



Som synes är Örnie Ödla inte särskilt stor....



...och jag har förr mig att jag sett en lite större så vi gissar att Örnie är barn till den, men det är han som är minst skygg.

Även där hemma har uteliggardjuren förökat sig. Sist jag var hemma var där nämligen ett väldigt trumpetande bakom logen och jodå, vår stackars ensamma trana hade blivit inte mindre än sju stycken (eftersom det är ett ojämnt antal gissar jag att vår singeltrana är med bland dem).



Det är tur att vi trivs ihop med djur!

Kommentarer
Postat av: Zingos Anna

Sicka sötisar de där små vesslorna (eller vad det nu är)!

2009-06-14 @ 18:29:43
Postat av: Kesoneso

Ja visst är de!

Om någon vet vad det är får ni gärna berätta!

2009-06-14 @ 19:20:03
URL: http://kesoneso.blogg se
Postat av: Anonym

Jag har konsulterat vår "jägarbok" och den håller med om att det är en småvessla. Undrar hur en storvessla ser ut?

2009-06-15 @ 18:48:12
Postat av: Kesoneso

Ja, det kan man fråga sig. Var där inga bilder i boken?

2009-06-15 @ 23:02:57
URL: http://kesoneso.blogg se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0