Värme

Vilka sköna dagar vi har haft! Sommaren har äntligen kommit. Visserligen är det säkert bara tillfälligt som vanligt men man får försöka njuta av det man får!

Igår tog jag hela dagen som en slappedag. Först  tog jag en morgonpromenad med Max, sedan låg jag i hammocken med Max (ooppss, det skulle jag ju inte avslöja för sambon) och läste en bok. Därefter fixa jag lite att äta för att sedan gå ut och umgås lite med de andra djuren och klia lite på dem.
Kvällen avslutade jag med att titta på Anne på Grönkulla, rena nostalgitrippen!  Jag älskar sådana. (Nostalgitrippar alltså)

Idag har jag däremot varit lite duktigare (även om jag hunnit med lite slappande idag också).
Först gick jag upp i ganska hyfsad tid, runt halv åtta. Sedan har jag kört rundor och uträttat en massa jobbärenden.
Till sist körde jag till blomsterhandeln för att köpa lite växter till min nya rabatt.

Eftersom jag är totalt okunnig när det gäller sådant, gick jag bara in och sa att jag har en rabatt som är ungefär så (pekande på marken) stor och i den har jag satt en Ginst i denna färgen, och så visade jag en blomma jag hade med mig.
Sedan fick personalen sköta resten, jag gjorde bara nåt inlägg när jag inte tyckte riktigt om färgen.

Så nu har jag grävt halva eftermiddagen och halva kvällen (det blev för varmt på eftermiddagen, så jag tog en paus till kvällen, det var då jag hann med att slappa lite).

Såhär är det tänkt att det ska grävas ner:



Såhär långt kom jag innan det blev för varmt på eftermiddagen:




Och till slut blev det färdigt:



Det ser lite fjuttigt ut nu, men tanken är väl förhoppningsvis att det ska växa till sig.

Oavsett vilket så är det mycket trevligare nu.....



än det var innan:



Eller vad tycker ni?

Tänk vad man glömmer vissa saker snabbt, jag har redan vant mig vid den nya klädseln, när det bara var knappt ett par månader sen det såg ut så där.

Grävaren var också här under midsommarhelgen och gjorde det sista finliret efter rivningen av logen på andra sidan vägen. Han lade rätt de stora stenarna som har grävts upp hos oss efterhand.
Det är ingen liten maskin han har, den skulle ungarna på dagis sett....



För er som inte träffat Thomas kan jag säga att han är ganska lång......

Men fint har det blivit, det är så jätteskönt att kunna titta ut genom sovrumsfönstret och se träd istället för en ful förfallen lada.

Före:



Efter:




Jag tror ni fattar vad jag menar va?

Kommentarer
Postat av: kollegan

Vad fint allt blir! Du är så himla pysslig :)))

2009-06-24 @ 20:45:34
Postat av: Kesoneso

Tack så mycket!

Tyvärr är mitt största problem att hålla efter det även i fortsättningen.....

Får försöka ta mig i kragen med det.

2009-06-24 @ 21:19:03
URL: http://kesoneso.blogg.se/
Postat av: Martin

UPPDATERA nu då, din slöa fan :)

2009-07-03 @ 08:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0