Nu börjar det rulla på

Nu kan man lugnt säga att vi har börjat få grejor. Först kom som sagt ett lass med lastbil och släp och några dagar senare kom nästa lass, också med lastbil och släp, och då fick vi reda på att allt inte fick plats där så det sista av det lasset kommer imorgon, en full lastbil till plus ett sista lass från den sista leverantören och där vet jag inte ens hur mycket som kommer, men jag skulle gissa på ungefär en lastbil där också.

Här är en liten del av första lasset:



Det är trångt redan och det kommer alltså två lass till.

Nåja, det får vi se hur vi löser imorgon. Just nu är jag faktiskt hemma en runda, körde hem i lördags kväll och ska köra tillbaka imorgon förmiddag igen så jag kan hjälpa till när lastbilarna kommit.

Det har varit skönt att få vara hemma och pusta ut en stund även om man har att göra här också. Igår körde jag ut till hovis en sväng och fick köpa några balar hö av henne då de jag köper av har slut på sitt (inte roligt när man bara har en bal kvar), men hela förmiddagen passade jag på att slöa framför tv:n.

Och med risk för att avslöja min överraskning för sambon, måste jag säga att jag har varit så duktig så jag har dammsugit och dammat bägge bilarna idag. Det började med att jag skulle dammsuga bort lite av höet som blev i gamla bilen efter jag hämtat det, och slutade med att jag tog den nya bilen också innan jag packade den full av dynor inför avfärden imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0