En dag full av överraskningar!

Jaha, då har man passerat det är magiska 30-strecket.
Hur känns det?    frågar alla.
Tja, hur ska det kännas. Jag tycker faktiskt inte det känns så farligt. Till och med ganska kul.

Nu undrar ni kanske om jag fick någon frukost på sängen.
Jodå, faktiskt fick jag det, en riktigt fin också.



Jag har ju visat den häftiga krukan jag fick i förskott redan, och som ni ser på bilden ovan så fick jag en till nu. En kossa denna gången, jag samlar nämligen på kossegrejor i köket.
Dessutom fanns där med syrener som han "hittade" när han körde för att hämta frukosten.

Han visade även en bild hemifrån på dörren som blivit gjord till grisen och getternas ingång och sa att det var också en av mina presenter.



Bra att man kan stänga om dem när det behövs, annars har de ju egentligen fritt att gå ut o in som de vill, så dörren kommer mest att stå öppen. Får måla den lite också bara.

Men den första överraskningen jag fick imorse var att han hade köpt och hissat skånska flaggan här uppe i främlingsland. Skönt att känna sig lite hemma idag.



Och den största överraskningen idag (hitills i alla fall), var när första kunden kom för att hämta en möbel. De hade varit här igår och tittat ut den och skulle komma idag för att hämta den, och när det var dags att ta betalt, började sambon bete sig lite konstigt och sa att jag kunde ta betalt.
Vad tramsig du är menade jag på, det är ju din kund. Men han envisades, så jag började skriva kvittot och när jag sedan skulle räkna ner summan slängde kunden upp vår annons som han klippt ut från tidningen. Varför har han gjort så tänkte jag och tittade närmre på den. Då var där ändrat en del i den:



DET var jag inte beredd på kan jag säga. Se själv min reaktion (han försvann in i smyg och hämtade kameran när jag skrev kvittot).




Om ni tittar på frukostbilden så ser ni att det sitter ett kuvert i kossekrukan. I kuvertet låg en peng och så stod det att "om det jag har i garderoben inte räcker till ikväll, så fick jag här ett litet bidrag", eller nåt i den stilen.

Hmm... Då blir man ju inte alls nyfiken va?

Nå, jag får väl helt enkelt hålla mig till tåls och se vad som händer under dagen.
Jag kommer med en uppdatering senare.

Kommentarer
Postat av: Martin

20% ?????

Eh ja, hoppas det regnar då.



Kul grej iaf!

2009-05-28 @ 15:43:41
Postat av: Kesoneso

Jo, regnade gjorde det. Men det var bara i lilla tidningen också.

Roligt sätt att få reda på om annonsen gör någon nytta.

2009-05-29 @ 15:10:03
URL: http://kesoneso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0