Klippet

Lurvas har problem varje sommar med att han kliar sig en del så att ibland blir det sår. Detta är på grund av att han inte fäller vinterpälsen i tid utan går och blir jättevarm. Så i fjol provade hovis och jag att se om det skulle kunna gå att klippa honom utan att gick bärsärkagång. Det visade sig att han var hur duktig som helst, stod snällt som en ängel nästan hela tiden.

Så därför var det nu dags igen. Jag såg att han hade börjat klia sig, så idag kom hovis ut med klippmaskinen.
Även denna gången var han jätteduktig, var bara på ett par ställen han trilskades lite mest för att det killade antagligen.

Som ni ser nedan har han VÄLDIGT mycket päls som ska av (inte konstigt det blir varmt och kliar), så det tar sin lilla stund.



Hihi, det blir en väldig skillnad....







Här ser man hur lite bättre hur lång pälsen är:





Han står t.o.m. still när vi klipper ansiktet:



Hihi, vad rolig han ser ut va?


Någon som vill sticka en tröja eller nåt?
Jag kan skänka material.





Och precis som förra gången måste han ju givetvis få ett litet hjärta på rumpan:



Och såhär här lite blev där kvar av honom till slut:



Jag tycker han blir så fin! Nu liknar han en riktig åsna liksom....

Efter att vi hade klippt Lurvas gick vi in och fixade lite middag, och sedan tog vi alla hundarna på en promenix! Hovis har tre hundar, och när hon kommer ut såhär i "privatärende", dvs inte när hon kommer för att fixa hovar och ska vidare till andra kunder, så brukar hon ta dem med sig så Max får lekkamrater.

Det har med andra ord varit en härlig dag i lugnets tecken samtidigt som man har fått en del gjort.
Jag tycker om sådana här dagar när någon kompis kommer några timmar och man får lite sällskap i stallet eller på promenixen med hunden eller dylikt. Det blir mycket roligare än att gå ensam.

Kommentarer
Postat av: Zingos Anna

Duktig hovis vi har! Har inte tänkt på henne, skulle ju klippt Hemill i höstas men det blev för sent innan den jag hade kontrakterat kunde, så det blev aldrig av :-(

2009-05-23 @ 17:57:00
Postat av: Kesoneso

Ja visst har vi en duktig hovis, det är dock inte alltid så lätt att få ihop en tid som passar med henne heller. Denna gången gick det tack vare att det råkade vara en röd dag. Plus att jag fick stanna hemma en dag extra för att det skulle bli av. Skulle egentligen varit uppe hos sambon o hjälpt till, men nu fick min bror rycka in o köra ner istället o hjälpa honom. Men det hade han ju inte kunnat om det inte varit röd dag, o hovis hade inte varit ledig heller. Ibland ska man ha tur helt enkelt!

2009-05-23 @ 20:28:29
URL: http://kesoneso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0