present i förskott

Idag har det varit SÅ varmt och skönt väder hela dagen. Det har varit jättehärligt. Trots det har det inte varit speciellt mycket att göra, men det är ju måndag så man kan ju inte vänta sig några underverk. Har hunnit pyssla med lite annat istället som också behövdes göras, men jag kan inte säga vad, för då avslöjar jag det för sambon som är hemma och antagligen kommer läsa detta.  Hehe....

Innan han körde hem igår fick jag en lite för tidig födelsedagspresent av honom. En jättehäftig kruka:



Jag har ju nämt någon gång att kunder kan komma med konstiga kommentarer, men ibland kan de vara riktigt roliga också.
T.ex. för ett tag sedan när jag gick fram för att prata med en kund som hade satt sig vid ett bord:



Jag:                    Hej, kan jag hjälpa till med något?
Kunden:            Det här var ett snyggt bord. Vad kostar det?
Jag:                    Det kostar 9950 kronor
Kunden:            Det var ett dyrt bord.

Nu kommer kundens fru (gissar jag) också fram till oss, varpå mannen snurrar bak huvudet mot henne och säger:

                             Det här bordet vill jag ha.
Frun:                    Bara bordet?
Mannen:              Ja, jag får börja med det för det är det enda jag kan lösa ut i år.
Frun:                    Du tror inte det ser konstigt ut med IKEA-pallar till ett så snyggt bord då?

Hmm... okej det var inte lika roligt så här efteråt, man måste nog ha hört det för att skratta åt det.

Men det ett snyggt bord i alla fall !    Granitskivan i mitten är dessutom en snurrskiva.

Kommentarer
Postat av: Martin

Ganska roligt! Men mitt par förra året som frågade vad det var för färg på dynan de visade mig leder nog fortfarande...

2009-05-25 @ 22:26:48
Postat av: Kesoneso

Ja, den var också bra, synd att att man inte fick höra det själv!

2009-05-26 @ 12:09:48
URL: http://kesoneso.blogg.se/
Postat av: kollegan

Haha, jag tyckte det var rätt kul! Läste förresten ett bra citat i tidningen häromdagen apropå professorn som hävdar att man blir fet av frukt. "Jag har ätit en frukt om dagen i tio år och jag är fet som fan, nu förstår jag varför..."

2009-05-27 @ 16:45:22
Postat av: Kesoneso

Hehe, ja där fanns säkert förklaringen...

2009-05-28 @ 11:56:36
URL: http://kesoneso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0