Svensk sommar

Nu har den svenska sommaren hunnit ikapp oss. Det har regnat till och från några dagar här nu och även hemma tror jag. Vi såg hur det blev mörkare och mörkare på himlen här innan idag och började plocka in dynorna från möblerna, men givetvis kommer det en liten rusch med kunder precis då. Det har varit väldigt lugnt annars idag för att vara fredag, mest bara lite strökunder, men precis när molnen ser som mest hotfulla ut bestämde sig visst alla för att besöka oss.

Nåväl, till slut hann vi i alla fall hjälpas åt att få undan dynorna och precis när vi var färdiga och gick in i förtältet så öppnade himlen sig. Det kom en rejäl åskeskur, fast utan åskan, så hade vi inte hunnit få undan dem så hade allt varit dyng surt. Konstigt nog har vi inte haft en enda kund efter det (hehe).

Så här trist ser här ut när det regnar:



Eftersom det blev så lite att göra stack sambon iväg för att hämta pizza så vi kan få äta någorlunda i tid för en gångs skull. Annars hinner man inte få mat i sig förrän vid 20.00 -21.00 (oftast närmre 21.00),  och på helgerna när det är mycket att göra har man många gånger bara ätit ett par korvar med bröd mitt på dagen.
Är det lite lugnare hinner jag sticka över och hämta en dagens, men man äter inte den med någon mat-ro precis. Det är ett par tuggor, hjälpa en kund, sätta sig, ta ett par tuggor, hjälpa en kund o.s.v.

Nu har klockan hunnit bli över 19.00 under tiden jag skrivit detta, så  jag ska  gå ut och stänga igen så det är klart när pizzan anländer.

Kommentarer
Postat av: kollegan

Haha, vilken tur att du arbetat på förskola så du är vältränad i att äta middag utan matro... det gäller att kasta i sig maten innan förste man somnar med näsan i tallriken eller behöver bytas på... skulle tro du är expert på det!!!

Roligt att försäljningen går bra, kram

2009-05-11 @ 15:53:48
Postat av: Kesoneso

Ja, det stämmer bra. Där har jag bra träning sen innan. Roligt att någon annan också berättar det, med tanke på att man ibland får ganska många kommentarer om att: jamen, du får ju äta på jobbet. Har försökt förklara att det inte alltid är en förmån... :o)

2009-05-14 @ 20:42:59
URL: http://kesoneso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0