The show must go on!

Det tråkiga vädret fortsätter hålla i sig, vilket innebär att det också är lite lugnare för oss. Om det inte regnar så blåser det, och om det inte blåser så är det kallt, förutom när solen lyckas titta fram ett par minuter då och då.
Och det säger ju sig själv att det springer mindre folk här då.
Dels är det ju ingen som kommer på tanken att gå ut och sätta sig och därigenom märker att de behöver nya möbler och dels för att det är ju inte jätteskoj att gå ute hos oss och prova möbler som blivit blöta av regnet eller som blåser omkull i kastvindarna.

Men det är som jag brukar säga till en del kunder, att här ser man ju i alla fall vad möblerna går för. Det både snöar, regnar och blåser på dem förutom solen som skiner. De ska ju klara allt. Men det är ganska svårt att hålla sig för skratt ibland för det är betydligt fler än ni kan tänka er som kommer in, tittar på någon möbel och sedan frågar :   Tåler denna att stå ute?

Då vill man bara svara ibland : Ehh, tja vad ser det ut som att den gör här?

Nåväl, har vi tur blir det lite bättre väder i helgen. Det hade varit skönt, inte bara för att det ska komma mer folk (fast mest därför förstås), utan även för att jag är ju så frusen av mig så jag går själv och småfryser mesta tiden.

Kommentarer
Postat av: Anna

Kul att få lite livstecken igen!

2009-05-15 @ 07:38:17
Postat av: Kesoneso

Ja, jag har varit lite lat, jag vet. Ska försöka bättra mig!

Men det är liksom inget roligt att skriva när det är tråkigt väder för det händer inte så mycket.

2009-05-16 @ 11:07:36
URL: http://kesoneso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0