Uppsving och god mat

Precis som jag hoppades blev det bättre väder redan igår, vilket samtidigt innebar att vi hade lite mer spring hos oss.  Så det är bara att hålla tummarna på att vädret håller i sig ett tag igen.

Vi går visserligen inte sysslolösa för det, för det är alltid något som ska göras, skrivas, flyttas eller märkas om. Det tar liksom aldrig slut det där "osynliga", men så är det väl inom alla jobb.
Dessutom håller vi fortfarande på och ändrar lite här och lite där, med utställningen, eftersom vi har fått tänka om såpass mycket hur man ska bygga upp det efter att de byggde till här. Vi är fortfarande inte riktigt nöjda med en av hörnorna här. Och sedan försöker man ju alltid förbättra efterhand som man kommer på ideer om hur man kan ha det.

T. ex. så har vi byggt till ett podie där vi sätter upp en möbel som är extra prisvärd för tillfället.



När sedan den möbeln är såld, sätter vi ut någon annan på erbjudande.

Först hade jag tänkt att jag skulle fixa lite god lördagsmat ikväll, men sedan kom jag på att vi ska ju iväg och titta på dansuppvisning ikväll. Vi har en tjej anställd som jobbar lite efter skolan och på helger, och hon går på dans av något slag. Innan var det streetdance, men jag tror hon hade bytat till något annat nu. I varje fall så har de uppvisning ikväll så vi ska gå och kolla på det.

När jag kom på det så fick jag ju ändra lite i planeringen, vilket resulterade i att det blev lite god fredagsmat igår kväll istället. Så snabbt iväg till affären (vi har inte så långt som tur är, det har vi ju där hemma) och handla mat.

Det blev tortillas, en av våra favoriter och samtidigt så lätt att göra.


Kommentarer
Postat av: malin

GOTT I GOTT GOTT det ska vi med ha i kväll, hoppas ni har några bra erbjudande när vi kommer upp.

2009-05-16 @ 14:54:35
URL: http://machopc.blogg.se/
Postat av: Kesoneso

Ja, det är smaskens.

Vi får väl se vad som finns är ni kommer. Erjudanden har vi säkert, men om de är bra vet jag inte förstås!

hihi :o)

2009-05-17 @ 09:31:20
URL: http://kesoneso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0