Jobb, jobb och lite fri lek

Ja, det har varit ganska mycket med det nya jobbet veckan som gått, därför har det inte hänt så mycket. I helgen däremot har vi haft det desto trevligare.

Jag fick äntligen tummarna loss och gick bort till grannarna med Sampa. De har nämligen en paddock som jag får låna hur mycket jag vill, så hon har fått röra lite på sig. Både i lördags och idag var jag borta och longerade. Ska försöka bruka lite mer allvar med henne nu så hon får röra lite mer på sig. Hon rullar ju nästan fram så tjock hon är, trots att de inte har något gräs i hagen och inte har haft på hela hösten.
Sådana småttingar lever verkligen på ingenting!

Framemot kvällen gjorde vi oss i ordning för att åka in till Helsingborg. Först stannade vi till hos min pappa för att fira honom på fars dag. Visserligen en dag för tidigt, men vi skulle ändå in dit för att gå på bio så då tog vi det samtidigt.

Efteråt var det som sagt dags att åka ner i stan för att gå på bio. Barnslig som jag är ville jag se Jim Carreys nya film, Disneys version på Charles Dickens bok: En julsaga.
Och eftersom jag har gift mig med en man som älskar mig högt följde han med bara för min skull!!    :o)

Söndagen gick i lugnets tecken. Vi slöade lite framför tv:n ett tag och vi gick igenom lite firmagrejor som Thomas arbetat på i veckan när jag jobbat.

Max och jag tog en skön skogspromenad vilket det var härligt väder för faktiskt. Mulet men inte kallt och blåsigt utan behagligt.

Idag har jag slutat tidigt på jobb, så jag har som sagt varit borta med Sampa och longerat henne, och nu har vi äntligen fått kopplat ihop pumpen färdigt så idag har vi tagit de första pumptagen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0