Lång längtan förgäves

Denna helgen hade jag längtat efter läänge, ett helt år faktiskt.

Jag skulle nämligen iväg och stöpa ljus med "plastmor". Jag var med för första gången i fjol och tyckte det var såå roligt (det blev ju inte sämre av att jag faktiskt fick ganska mycket beröm av "läraren" förra gången) att jag bestämde direkt redan ifjol att jag skulle med i år också.
Det är så perfekt nu också, lagom till första advent.

Så vad händer då?

Jo givetvis får jag en grym förkylning! Har känt den komma smygande lite i veckan men inte så farligt, mest lite rinnande näsa. Jag tänkte givetvis inte låta en förkylning stoppa mig från att åka iväg på ljusstöpningen, därför gick jag här hemma och grejade lite smått och förnekade grymt att jag var tvungen att sätta mig ner och vila var 20:e minut.

Men till slut var jag tvungen att inse fakta, jag hade även fått feber. Även om jag inte hade brytt mig om faktum att jag kunde smitta de andra så var jag tvungen att inse att jag skulle inte orka vara på benen i flera timmar i sträck.

Suck och dubbelsuck!!
Snacka om att bli besviken.

Nåväl, jag fick ta det lugnt här hemma i helgen istället och fick fram allt adventpynt i tid utan alltför mycket stress, så nu är det ljust och fint i alla fall.

Snart är det 1 December och det betyder att vi idag har förberett tomten inför årets bravader.
För de som inte vet så har vi gjort en tomte som hittar på något nytt varje dag från 1 - 25 December, så förhoppningsvis kommer jag att lägga in en ny bild varje dag på vad han hittar på! Det kan dock kanske bli att jag får lägga in två eller tre bilder på samma gång ibland, om jag inte hinner lägga in varje dag.

Kommentarer
Postat av: Zingos Anna

Så typiskt! Hoppas du mår bättre idag!

2009-12-01 @ 20:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0