Vad skönt!

Jag har inte skrivit på ett tag som ni märkt, men jag har faktiskt en bra anledning för en gång skull. Vårt bredband har nämligen inte fungerat så vi har inte kunnat komma ut på internet alls på ett bra tag. Men efter ett antal samtal till vår leverantör av telefoni och bredband då vi till slut fick bli riktigt arga för att det skulle hända något, fungerar det äntligen igen och det är så skönt!

Under tiden har det hänt en del saker.

Vi har varit ute en hel del hos våra leverantörer och tittat inför nästa säsong, men vi har har lite kvar.

Eftersom jag behövde en del nya kläder till vardags och till stallet passade vi på att köra till Ullared en av dagarna, och givetvis blev det en del djursaker köpta också.

Trillingarna katt har t.ex. fått sina första halsband:



De är ju ute mer och mer nu så det var dags att få på dem halsband ifall de snart börja springa ifrån tomten. Vi håller även på att försöka lära dem att använda kattluckan, men de fattar inte riktigt vad det handlar om ännu.

I onsdags började jag arbeta på ett nytt ställe där jag ska vara minst två månader kanske längre. Det ska bli ganska skönt att vara på samma ställe och dessutom är det 75% så det passar mig utmärkt!

Nu har det ju varit lov denna veckan så det har varit ganska lite barn, men nästa vecka kommer det bli mer och det kan nog bli mycket utevistelse då det är väldigt små lokaler tyvärr.

Vi är ju mitt uppe i en (mindre) högtid; Halloween och som vanligt måste jag pynta till det, så även i år hänger här fladdermöss och skelett lite varstans och det kryper spindlar i alla vrår.
Och givetvis har vi pumpor som lyser på kvällarna:



I fredags kom grannen över och frågade om vi ville komma på middag på kvällen, så vid sjutiden knallade vi bort dit och blev bjudna på god mat. Jag hade förvarnat lite innan att jag är extremt kräsen (som ju de flesta av er vet), så hon hade varit så snäll att hon hade gjort en egen liten gryta med mat till mig som inte innehöll svamp, då hon anade att det var något jag kanske inte åt.

Det roliga var att Thomas som alltid mobbar mig för min kräsenhet inte heller tycker om svamp, men nu fick han vackert äta kantarellerna i maten....... hehe

En mycket trevlig kväll hade vi iaf. Det kändes så konstigt när vi skulle hem dock, för eftersom vi bor långt ute på vischan är man ju så van vid att man har en bit att köra hem, men nu kunde vi promenera hem! Riktigt skönt faktiskt.

Igår hade vi äntligen tid till att göra en sak jag längtat länge efter, nämligen sätta upp gårdspumpen jag fick i present i somras. Den är dock inte inkopplad ännu då vi fattas ett par saker som vi får nästa helg, men det mesta är gjort och den står på plats.

Det blev precis så tjusigt som jag tänkt mig, om inte mer till och med:



Fint va? Även här måste vi ju ha en pumpa såklart!

Kommentarer
Postat av: malin

hur blev det med den där festen vi snackat om i alla år nu?????

2009-11-01 @ 18:33:04
URL: http://malin79.cybersite.se/startsida.html
Postat av: Zingos Anna

Du, de där trillingarna börjar visst ta sig! De ser ju ut som kattungar nu ju.

2009-11-02 @ 10:13:53
Postat av: Kesoneso

Malin: Ja, jag har ju inte kunnat sen jag träffade Thomas för han blir ju så rädd när vi klär ut oss till spöken och monster......



Anna: Nja, man blir faktiskt lite lurad när de sitter som på bilden. Simba är bättre (men han har ju varit störst hela tiden) men de andra två är fortfarande bara skinn och ben,typ.

Men de växer bra på höjden iaf, så förhoppningsvis kommer det andra också!

2009-11-02 @ 16:28:13
Postat av: M

http://klesell.se/cgi-bin/showthmbs.cgi?bilder/VTX1800

2009-11-03 @ 09:32:28
Postat av: Fru Klesells Man

Keso & Malin: Nu har jag ju alltid sett er två som spöken! Det är ju det runt om kring som skrämmer mig.

Shoppinglistor, Matlagning, Huvudvärk, bakfylla mm.



Martin: Ser att du har införskaffat Röd och fin scooter till Kia.

2009-11-03 @ 15:37:08
Postat av: malin

två veckor e det återbesök. men jag räknar typ dryga 4 månader innan jag får sitta på han men vi får se den 16 nov när vi varit på återbesök

2009-11-03 @ 21:13:08
Postat av: Fru Klesells Man

Malin: Vad tycker Jocke om det??????? 4 månader..

2009-11-05 @ 08:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0