Pyssel och pussel

Jag hade tänkt att som ett litet höstprojekt skulle jag bygga en klätterställning till katterna (med viss hjälp från Thomas såklart).

Vi tittade över vad vi hade hemma som vi kunde använda och köpte lite lim och annat bra att ha till det.

Sedan gick jag ut på nätet för att få lite ideér på hur den skulle se ut, och var då bl.a. på en viss köp-och säljsida.
Då fick jag syn på en monstruös ställning till ett mycket bra pris.

Efter mycket övervägande och stor beslutsångest kom vi fram till att vi inte kommer i närheten av den, både vad gäller storlek och kostnad även om vi skulle byggt själva.

Sagt och gjort, i måndags slängde jag iväg en beställning på den men var dock ändå lite nedstämd då leveranstiden var 2-4 veckor. Tänk att kanske behöva vänta en hel månad, då är ju katterna nästan vuxna (med viss överdrift...     :o)   ).

Nåväl, den som väntar på något gott.......
Men redan i torsdags fick vi ett mail om att vår leverans var skickad. Eftersom det skickas från utlandet gissar vi på att det väl tar en liten vecka eller så.
Skönt i alla fall att det bara blir två veckors väntetid istället för fyra.

Thomas hade också ett litet projekt, visserligen åt någon annan men ändock roligt.

En av våra revisorer fyllar nämligen 60 år och de andra ville ge henne ett presentkort från oss, och då undrade de om vi hade en gammal stol man kunde ge henne som en rolig grej.

Sagt och gjort skulle Thomas fixa detta, och nog fixade han det alltid. Det blev skitbra, han är såå duktig min man:



Denna höll han på med i fredags, och mitt i alltihop tittade jag ut genom fönstret, och vad kommer där om inte en lastbil!

Jodå, fem dagar efter beställning, en dag efter skickad leverans kom klätterställningen hem till gården. Snacka om bra service!

Så jag for ut för att hämta in lådorna (jo, den kom i två paket), men de var så tunga så Thomas fick ta dem  :o)

Så nu hade jag också ett projekt ändå, dock en aning mindre än om vi skulle byggt själva, men det var ändå ett ganska stort pusslande:



Hela vardagsrummet var fyllt av sådana småbitar.

Efter ett par, tre timmars pusslande och byggande var den färdig och på plats:



Fin va?
Man ser knappt Herkules men han sitter på motsatt sida mot Pocahontas och tittar in i boet. Han smälter in bra.

Den är ca 180 cm lång och 50 cm djup. Höjden är ställbar mellan 230 cm och 260 cm, men eftersom vi bara 200 cm högt i tak fick Thomas såga av den lite på ett ställe, och så spänner man den upp mot taket så den ska stå riktigt stabilt.

Det blev superbra.
Är någon intresserad så finns det massor av olika sorter och storlekar att beställa till suveräna priser, så bara hojta till så ska jag skicka er vidare.

Idag har vi haft besök av Roger och Emelie och Emelies kompis.
Emelie ägnade sig helhjärtat åt djuren som vanligt och även hennes kompis:



Både jag och Thomas blev dock lite förvånade för både Pocahontas och Herkules var väldigt reserverade mot dem. Det tog en stund innan de fick klappa och hålla dem, men Simba var lika lugn och cool som vanligt.

Frågan är hur man ska ställa sig till detta? Ska man bjuda hem folk mer så de vänjer sig vid andra människor, eller ska man tycka att det är bra att de inte går fram till vem som helst? De kommer ju ändå att vara ute en hel del och då kan det ju vara bra.

Vad tycker ni andra? Jag är lite kluven faktiskt.....

Kommentarer
Postat av: kollegan

Alltså... bor den som fått stolen i de nya husen vid Skogabäcken rakt nedanför Beringskolan? I så fall har jag sett den i deras trädgård!!! Annars har jag sett en exakt likadan... Den är verkligen jättefin!

2009-10-19 @ 21:39:57
Postat av: Kesoneso

Det kan nog vara densamma :o)

2009-10-19 @ 22:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0