Blandad kompott

Eftersom Thomas och jag har vars en kamera, blir det ibland att jag inte alltid kan visa de bilder jag tänkt, för en kamera har jag hemma och en har Thomas häruppe eller vice versa.
Därför blir inlägget idag väldigt blandat.

Först börjar jag med att slänga in en bild på påskafrukost i husvagnen:



Som någon undrade så : Ja, jag fick ett annat ägg också, inte bara det hårdkokta.


För att förtydliga lite HUR mycket Thomas och grannen faktiskt "tuktade" våra björkar, visar jag denna bilden:




Halva trädet liksom........


Sedan glömde jag ju berätta sist jag skrev att jag fick en för tidig födelsedagspresent av hovis när hon var och klippte Lurfvas.
När vi var på utställningen fick jag nämligen ett par pikar av henne för hon tyckte att jag behövde köpa ett nytt träns till Sampa för mitt gamla är ganska slitet.

Och jag har faktiskt funderat på det några gånger, speciellt inför utställningen. Jag hade till och med hittat ett som jag verkligen fastnat för, men snål som jag kan vara ibland så har jag tyckt på att vadå, det gamla är ju fortfarande helt, så jag har struntat i det.

Nu kan ni nog gissa vad jag fick av henne i present. Jodå, ett träns! Men inte vilket träns som helst utan precis ett sådant jag spanat in själv. Vilken lyckoträff! Tur att både jag och hovis har bra smak   :o)





Precis som jag sa så skulle jag skruva färdigt i vindskjulet nu när det blivit utflyttat i hagen, och tills slut var det skruvat och färdig för hästarna att börja använda det.




Nu är det ju dock så att det har blivit riktig vår hemma så gräset har börjat växa. Därför hade varken Sampa eller Lurfvas några större funderingar på att gå in där. Det var bara gräset som gällde:





Även grisarna visar att våren har kommit, de är ute och bökar sönder hela hagen:




Och när man bökar blir man så här smutsig:





Det sista jag hann med hemma innan det var dags att köra upp var att göra lite vårfint i krukorna:






Nu är jag alltså tillbaka uppe igen och även här märks det att våren gjort sitt intåg. Det börjar bli ordentligt med spring för oss och nu kommer den välbekanta värken i ben och fötter tillbaka.......

Kommentarer
Postat av: Zingos Anna

Vilken hovis du har! Jättefins träns ju!

2010-04-17 @ 21:01:47
Postat av: Kesoneso

Ja visst har jag!  Hon är 

2010-04-17 @ 21:23:41
URL: http://kesoneso.blogg.se/
Postat av: Maken

Iphöneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee....

2010-04-17 @ 21:40:36
URL: http://kesoneso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0