Sakta men säkert

Som jag nämnde i förra inlägget hade jag inte riktigt tur med vädret de dagar jag var hemma, men jag fick ju en bonusdag tack vare min snälla älskling, och då hade jag bättre tur.

Solen sken hela dagen, och även om det var lite småkyligt i vinden så var det ändå en riktig vårdag. Så den närmar sig sakta men säkert.

Inte bara jag njöt av solens strålar utan även djuren passade på att sola lite:












Sedan körde jag uppåt igen och här var det mycket råare i luften även om graderna visade ungefär detsamma.

Nu har vi ju öppnat för säsongen sedan en dryg vecka tillbaka och som vanligt återstår en del att göra. Vi brukar ha några grejor stående på gräsplätten utanför grindarna men där har legat gigantiska snöhögar innan så vi har inte kunnat sätta ut något.
Dessutom har högarna skymt sikten så vi har inte synts så bra från vägen.
Även om högarna har smält undan väldigt mycket bestämde vi oss för att hjälpa dem på traven lite nu på slutet, så idag kom en grävmaskin och rörde runt lite i dem för att få dem att smälta snabbare:




Jag har ju varit lite dålig på att uppdatera under tiden vi har varit här uppe för att komma i ordning, så här kommer ett par bilder i efterhand.

I mitten av mars kom de första leveranserna:



Här har vi en del av det som komma skulle:





Och en annan sak har jag glömt att visa.
Traditionen trogen har vi även detta året haft djur boende här. Detta året var det en ståtlig fasanfamilj som gjorde oss äran:



Två hanar och en hona vet vi att här fanns men det kan ju varit fler. Tyvärr har de nog flyttat nu då vi inte sett dem på ett tag.

Micke berättade att det var tacobuffeé på hotellet ikväll så ni kan ju gissa var/vad vi ätit, Mums!

Imorgon är det påskafton, så det blir väl ett ägg eller två till frukost. Får se om det blir något annat ägg också......  :o)

Kommentarer
Postat av: Zingos Anna

Nå, blev det något annat ägg än det hårdkokta?

2010-04-05 @ 19:31:21
Postat av: Kesoneso

Ja, det blev det faktiskt. Men jag fick pika honom lite för han hade nog förträngt det lite...



Lustigt med män det där. Ifjol gjorde han ju en jätteöverraskning av det (se inlägg från påsk ifjol) och i år var det det knappt jag fick något. hihi

2010-04-05 @ 20:03:37
URL: http://kesoneso.blogg.se/
Postat av: Maken

Tar man saker för givit, så blir det ingen överraskning.

2010-04-09 @ 07:37:59
URL: http://kesoneso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0