Vår, djur och päls

Som vanligt har det gått ett tag sedan jag skrev sist.  Förra veckan var Thomas hemma en runda, för att fixa en del här hemma. Bland annat så hjälpte grannen honom att tukta våra träd lite (eller mycket om ni frågar mig)



och de fick flyttat ut vindskjulet i hagen så hästarna kan börja gå ute igen.

Thomas kompis körde vår ena bil ner till skåne också när han ändå skulle dit, för att få bytat däcken på den, och när han kom upp igen på tisdagen hade han en överraskning. Han hade Max med sig upp! Så nästan hela denna veckan har jag/vi (Thomas kom upp igen på torsdag kväll) haft Max hos oss. Det är så mysigt.
Här myser han med Anna, som för ett par år sedan var livrädd för hundar och gick stora rundor när hon behövde gå förbi honom. Duktig hon är va?



Jag har fortfarande inte lärt mig vända bilderna på Iphonen.......

Kolla in sötaste hammocken med sötaste hunden (han var lite för stor för att ligga i den):




Tyvärr är det ju inte det roligaste för Max att vara med här uppe eftersom han får ligga mycket i husvagnen på dagarna, så det brukar inte bli så ofta han är med, men ibland vill jag vara lite egoistisk och ha honom hos mig   :o)

Igår bestämde jag att det officiellt blivit vår. Dels såg jag den första fjärilen (och för er som börjar hojta nu att det har ni gjort tidigare - tänk på att jag befinner mig ca 35 mil längre norrut än de flesta av er som läser detta) och dels såg jag två stycken luftballonger när jag körde hem på kvällen.
Om ni tittar riktigt noga ska man nog kunna skymta en ballong lite, lite till vänster om mitten.




Ser ni den?


Idag gick jag upp lite halvtidigt för att uträtta en del ärenden och i eftermiddags kom hovis, för det var dags att klippa Lurfvas. Han stod lika snällt som han brukar och det blev lika hårigt som det brukar.....
En styck halvklippt åsna:




Och resterna:




Hovis hade även med två av sina vovvisar plus en liten sötnos som hon passade så Max har varit överlycklig idag.
De av er som tycker att Max är stor skulle träffa hovis ena hund - en Grand Danois (eller kalv som vi brukar kalla honom).
Tripp, trapp, trull!



Nu sitter ju Max lite framför de andra så han ser lite större ut, men Grandisen väger nästan 20 kg mer än Max så......
Och så lilla söta Jack Russeln vid sidan om !  :o)

Imorgon ska jag ge mig på att skruva lite i vindskjulet och förhoppningsvis hinner jag färdigt så hästarna kan gå där imorgon natt.
Jag ska nämligen iväg och hämta hö också så vi får se vad jag hinner med!

Kommentarer
Postat av: Zingos Anna

kan förstå att du saknat honom! Anders frågade oroligt häromdagen om vi fortfarande får ha Max här i sommar?

2010-04-13 @ 15:57:53
URL: http://hemill.blogg.se/
Postat av: Kesoneso

Ja, vi får väl försöka fixa till det. Antingen om ni ska neråt någon gång eller kanske i månadsskiftet juni/juli när vi ska iväg med Sampa. Då passerar vi ju er.

2010-04-13 @ 17:49:15
URL: http://kesoneso.blogg.se/
Postat av: Maken

Juni / juli ????



Har jag missat något???

På tal om något annat. Tycker det är sällan som Zingos Anders hälsar på.

2010-04-13 @ 20:07:18
URL: http://kesoneso.blogg.se/
Postat av: Zingos Anna

Hälsar på här, menar du? Han har koll men har nog inte fattat grejen med kommentarer :-)

2010-04-15 @ 21:49:57
Postat av: Maken

Nej jag menar hemma eller i Norrköping

2010-04-16 @ 10:38:30
URL: http://kesoneso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0