Tomtens bravader - första veckan och lite till

Ja, då var vi inne i december månad igen och jodå, helt plötsligt var han här igen - tomten själv!

Istället för att dagligen lägga in en bild på vad han hittar på tänkte jag detta år göra det lite klumpvis.
Därför får ni nu här se vad han har hittat på den första veckan (och lite till) i december.

Det började med att vi hittade honom sittande i paviljongen, där han högg in på en portion kebab. Snacka om att de måste blivit snopna på pizzerian när de såg vem som kom in för att hämta den beställningen!

Här sitter han och lutar sig tillbaka, mätt och belåten efter en god måltid:




Nästa dag satt han kvar i paviljongen, men denna gången höll på med datorn. Undrar om han håller på med årets önskelistor.........





Dag tre var han visst hungrig igen, och denna gången var det vi som blev snopna när vi såg vad han släpat fram......



Kanske inte det bästa grillvädret..........


Den fjärde december måste hans leklust ha kommit igång, för nu var han i full färd med att göra.......snöänglar!








Och hans leklust fortsätter tydligen för nästa dag sprang han runt och spelade "inne"bandy med sig själv:





Som ni ju nog har märkt så har det ju redan kommit en hel del snö, så även här, därför fick tydligen även tomten ta en paus från sina lekar för att skotta lite:




Men den sjunde kastade han sig in i lekens värld igen och nu spelade han badminton (jag börjar undra om det inte är så att han testar blivande julklappar)   :




Igår fick vi några goda skratt då vi såg tomten göra några vurpor. Han åkte nämligen skidor, men han är nog bättre på att åka släde efter sina renar.....
Ibland lyckades han dock åka en bit:




Och idag då?
Jo, idag hade han fått tag i, ironiskt nog, ännu ett sommarspel, nämligen krocket:




Det ska bli spännande att se vad han kommer att hitta på resten av månaden.......

Kommentarer
Postat av: Mostern

Hej Susanne! Äntligen har jag tagit mig mycket tid och beväpnat mig med massor av tålamod för att kommentera din tomteblogg...nog skall väl även jag - gamla människan - kunna göra något i "nya världen", men gåspennan känns fortfarande väldigt trygg.

Nog om det, jag gissar att er Tomte gör allt utom något nyttigt bara för att visa att ortsnamnet inte har någonting med under vilka omständigheter man lever där...NUMERA!):-

2010-12-11 @ 14:25:41
Postat av: Zingos Anna

Ser mycket fram emot fortsättningen :-)

2010-12-11 @ 17:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0