Tomtens bravader - slutet

Jaha, då var julen över för denna gången och vi kliver med stormsteg mot ett nytt år.

Tomten verkade faktiskt lite mer stressad mot slutet men han verkar ha hunnit med allt han skulle.

Den 16:e december var det ett förfärligt väder så stackars tomten frös så mycket så att han gick in till oss och lånade en filt att hålla sig varm med:




Nästa dag lämnade han tillbaka filten men inte förrän han hade gjort den fin igen......:




Han var dessutom så tacksam så att han tog sig tid att hjälpa mig lite här hemma ett par dagar.
Ena dagen hjälpte han mig med att köra ut halm till djurens vindskjul:




Och nästa dag överraskade han mig genom att det var färdigmockat när jag kom ut i stallet:




Sedan började han nog med att göra fint inför julen för den 20:e vattnade han blommor:





och den 21:a plockade han massor av fina blommor:



Sedan började man märka att stressen kom krypande, vilket ju inte är så konstigt. Han har ju massor att göra.
Han har VÄLDIGT många julklappar att packa:




Sedan började det bli dags att förbereda för färden. Här är han ute och provar vagnen så allt är okej med den:




Till slut var det så Julafton, och vi känner oss ärade över att vara först på hans utdelningstur :




Kommentarer
Postat av: Zingos Anna

Jäkla flitig den där tomten måste jag säga! :-D



Gott nytt år på er allesammans i Trälshult!

2010-12-31 @ 13:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0