Snö, snö och mer snö

Ja, man kan lugnt påstå att det har varit en riktigt bra vinter. Eller ja, det kanske beror på hur man ser på saken för visst, det är ganska jobbigt när det är så här kallt, men å andra sidan så har jag det hellre så här med snö och ljust och härligt än regn, rusk, grått och tråkigt som det brukar kunna vara.

Max och jag har precis varit ute och lekt i snön, snöbollskrig och kurragömma. Han älskar snön! Tyvärr fick jag ingen bra bild för batteriet i telefonen dog precis när jag skulle fotografera. Men jag hann få en halvkass bild på avstånd:



I fredags var vi iväg hos veterinären med Pocahontas och tog bort hennes stygn så nu får hon äntligen busa med brorsorna igen. Det har minst sagt varit lite jobbigt. Vi har fått ha killarna instängda i hallen och badrummet på nätterna, och där är ingen värme så det har varit skitkallt att gå på toa på morgnarna innan värmen fått letat sig in där igen. Och Pocahontas som inte fått busa med dem andra har varit helvild för sig själv och hållit oss vakna till och från.
Men nu är det som sagt som vanligt igen skönt nog.

Igår kom Inge, Helena och barnen hit. Vi var ute och pratade med djuren, men dock ingen längre stund för det är som sagt ingen sommarvärme!
När vi kommit in i värmen igen åt vi tortillas (mums!) och snackade en massa skit och bara umgicks och hade trevligt.
Algot hittade lite filmer som han lade sig att titta på när vi blev tråkiga och han fick ganska snabbt sällskap av Simba. De andra två fegisarna visade sig knappt som vanligt.



Lilla Alice var så duktig, hon var vaken nästan hela tiden och skrek nästan ingenting. Den enda gången hon var riktigt arg var givetvis precis när vi skulle sätta oss och äta  :o)
Så stackars Helena fick fixa lite mat till henne innan hon fick någon själv, men sedan lugnade hon sig igen (Alice alltså, Helena var lugn hela tiden  :o)   ).






Ni får ursäkta vissa bilder men telefonen tar inga vidare bilder när det är halvmörkt (eller så har jag inte lärt mig hur man gör ännu).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0