Tjii fick jag!

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen, men jag känner att jag har inte haft så överdrivet mycket att skriva om.
Det har liksom inte hänt så mycket nu när det varit så kallt.

Jag har kört till jobbet, jobbat, kommit hem, fixat mat, gjort det som är absolut måste med djuren (vilket alltid är extra mycket när det är så kallt eftersom vattnet fryser så det ska kånkas varmvatten från källaren, Sampa och Lurfvas kan behöva täcke om det är extremt väder m.m.) och sedan har man hållt sig inne i värmen den lilla stund man har kvar innan det är sängdags.

En sak som jag kunde skrivit om redan dagen efter jag skrev sist däremot, är att precis som rubriken avslöjar så fick jag tji för att jag skröt över att katterna inte vält omkull granen.......





På trettondagen körde vi iväg till goda vänner och hämtade hö och tog en fika, men framförallt hälsade vi på deras lilla Alice som vi slarvigt nog inte gjort innan. Hhmm... nu fick jag lite hjärnsläpp men hon är ca fyra-fem månader gammal och jättesöt och grymt lik sin storebror!
Hjärnsläpp hade jag nog även när vi var hos dem för jag tog inte en enda bild!! Som tur är kommer de snart hit så jag får fota desto mer då!


Helgen som gick lyckade jag få en förkylning, och igår var den så kraftig så jag fick lite feberkänningar så då blev det att jag körde hem från jobb, eftersom vi inte hade så många barn.
Även idag har jag hållit mig hemma, men när grannen kom över på förmiddagen med sin maskin var jag tvungen att smita ut en stund och fota lite.

Han och Thomas skulle nämligen fixa en ny lekplats åt getterna!




Eller ja, det var inte för getterna vi gjorde det egentligen, utan för att trädet var skadat och hade förmodligen knäckts av sig själv till slut och då hade det landat rakt över stallet.
Och eftersom vi inte var så intresserade av att ha ett träd i stallet, så hjälpte vi det lite på traven.








Och varför inte slå två flugor i en smäll när man kan, så voilá och getterna fick en ny klätterställning.

Godkänt fick den också, Swea som har haft klätterställning hos oss innan i gamla hagen var först upp.




Sedan följde även Herr Get hennes exempel, men dock lite ostadigare så han får träna lite extra. Lady vågade aldrig sig upp men det var antagligen för att de andra var där och hon är lägst i rang så hon nöjde sig med att tugga på grenarna och barken nertill.
Herr Get upptäckte också att den var perfekt att klia hornen på.




Anna: Du får väl visa din kompis som ordnade hit Herr Get hur han har det nu. Kanske de vill komma och hälsa på honom förresten? Har tänkt jag skulle säga det till dig flera gånger men glömmer det hela tiden. Inte för att det är något fel på mitt minne......!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Klart att vi vill komma och hälsa på! Vi har haft en tuff höst och vinter med sorg i familjen men vi vill gärna se hur vår lille getkompis har det. Är inne lite då och då på bloggen och kollar. Äntligen fick vi se vår kompis igen! Han verkar stortrivas i gänget! Kram från Jenny och Joachim

2010-01-21 @ 17:35:11
Postat av: Kesoneso

Ja, det är bara att hojta till. Ni kan ju släpa Anna o Anders med er då de är lite tröga att få på detta hållet :o)

2010-01-21 @ 20:03:11
Postat av: Zingos Anna

I mitt nästa liv vill jag bli get hos er. Går det att ordna tro? Ja vi är skittröga att få på det hållet...och alla andra håll. Vi har varje helg fram till april uppbokade med besök (eller shettisvisningar), helt sjukt, men roligt

2010-01-21 @ 20:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0