Semester!

10 dagar!
Så länge får vi (just det, vi) vara hemma tillsammans denna gången. Visserligen har de dagarna snart gått, men helt underbart har det varit. Dessutom har vi haft lagom väder den mesta tiden också.

Vi har hunnit med ganska mycket här hemma får jag nog säga. När man är borta så mycket så blir ju gården lite eftersatt, så det har varit flera dagar med arbete här hemma, men fint blev det till sist.

Vi har givetvis även haft några latdagar också. Jag och grannen tog en eftermiddag med hundarna och körde till sjön så de fick bada.


Vi kallar dem för Helan och Halvan.

De är så söta tillsammans.

Max är ju van vid att bada men för Ella var det faktiskt första gången.
Hon var lite försiktig de första stegen,




men sedan hade hon helskoj!





Och snabb är hon när hon får fart efter pinnarna!



Vi har även hunnit med att få fint besök!
Micke, Kicki och Nathalie (vet faktiskt inte hur det ska stavas) var nere igår.
Vi började med att ta en fika på ett jättemysigt trädgårdscafe´här i närheten innan vi körde hem till oss.
Det var första gången de var här så givetvis måste de hälsa på alla djuren.





Sampa är ju inte hemma så det kunde ju inte bli någon ridtur eller körtur med henne, så då fick Lurfvas ställa upp istället.

Okej, det krävdes viss övertalning för att han skulle ställa upp........


Men till slut gick han med på det.



Efter en mysig dag med slappande hemma och lite sightseeing avslutade vi med att äta pizza inne i byn.



Imorgon är det åter dags att köra uppåt och då är det vår tur att jobba en längre tid i sträck då Anna ska vara ledig istället.

Kommentarer
Postat av: Zingos Anna

Duktig Lurfvas!



Vi har inte hittat någon riktigt bra hundbadplats än, får nog fråga grannarna...Max hälsar!

2010-07-23 @ 13:52:45
Postat av: Anders

Häsning från Maximus från uppfostringsanstalten i Syllinge! jag har det helt lysande, sover i reservhusses säng, äter fläskfilé, ligger och latar mig under parasollet. Zingo hund aktar jag mig för noga, jag kommer ihåg blessyren från förra året, men tro det eller ej, men hennes löständer har inte fladdrat lika mycket i år.

Maximus af Trälshult.

2010-07-23 @ 22:04:48
Postat av: Maken

Det var ju nästan rätt!

Du heter Maximus Byrackus Svansevift IV af Wemmentorp.

Men annars måste det ju vara en bra uppfostringsanstalt eftersom du lärt dig skriva på datorn.

2010-07-23 @ 22:18:31
Postat av: Anders

Attans!

jag har gått stor skrivkurs i syllinge. abc osv.

Idag har jag rapat 4 ggr, varit i Kungsbacka på ICA Maxi, låtit Zingo jaga mig lite, hälsat på hästarna o legat i dubbelsäng på rygg o blivit kliad på magen, de e gott de.

2010-07-25 @ 20:13:06
Postat av: Kesoneso

Ja, det låter onekligen som en hård uppfostringsanstalt.

Du har dock inte berättat något om hur du uppförde dig på kalaset.

Ska vi tolka det som att du skäms över ditt uppförande?

2010-07-25 @ 20:29:51
Postat av: Anders

Hejsan Matte!

Sorry, glömde o nämna det där med att barnkalas är toppen. Vi grillade, jag o Zingo fick ju naturligtvis hålla oss från grillen då den ju är jättevarm. födelsedagsbarnet fick en klänning i rosa med änglavingar och ett diadem av reservmatte o var jättelycklig. Reservhusse såg till så att ingen som inte fick ( du vet ju att jag inte e speciellt förtjust i män)va för närgången annars hälsade jag på alla. De hade ett partytält som de satt o åt i o då fick vi hundar ligga utanför o vänta, jättetråkigt, men vi skötte oss med den äran för sedan fick vi vår mat efteråt.

Nu skall vi ut o plocka svamp, jag kanske skriver lite mer sedan i eftermiddag får se vad reservhusse hittar på. reservmatte skall till Helsingborg o rida efter lunch. Reservhusse kom hem igår kväll o va inte glad, han hade varit o fiskat o haft på MEN tappat en lax i viskan, men han tog en whiskey, sedan var han som vanligt igen.



saknar er inte alls ( hehe) Okejdå kanske liiite!



Max Hund

2010-07-26 @ 10:38:39
Postat av: Anders

Nu så är jag här igen, ja, jag Max, ni har väl inte glömt mig!!!

Efter en svampplockningsrunda fick jag o Zingo ligga o slöa en låååång stund. En biltur blev det sedan då reservhusse skulle kolla in målargärg, köpa tidning o glass i väröbacka, sedan trodde jag nog att vi skulle hem igen, men inte. Reservhusse drog iväg med oss i bilen till ett annat fiskeställe i Viskan som han skulle kolla in, så det blev en liten åpromenad också, men vi fick inte bada för det var sååå strömt där. Nu ligger jag under bordet på altanen o knappar på reservhusses laptop med LED skärm,,,

reservmatte väntar vi hem runt 20,00 då skall de äta lax o potatissallad hörde jag innan när jag avlyssnade telefonsamtalet mellan dem. de skulle bara veta hur mycket koll vi har på dem,,, hehe!

Surkärringen Zingo ligger i groventren o surar,,, det var åtminstonde va reservhusse sa innan.



MBSIVaW

Maximus Byrackus Svansevift IV af Wemmentorp.'



2010-07-26 @ 18:35:48
Postat av: Kesoneso

F-n, Max, du börjar ju bli så duktig på att skriva så jag får nog snart fixa en egen blogg till dig....

Annars kan du ju förstås ta över reservmattes för där händer ju inget ändå.......

:o)

2010-07-26 @ 18:54:38
Postat av: H U S S E

Hej Max!

Har inte hört av dig på ett tag, du börjar väl inte slå dig till ro? Matte börjar sakna dig.

2010-07-28 @ 11:32:58
URL: http://kesoneso.blogg.se/
Postat av: Anders

Hej på er! de e Max igen, tog lite tid idag då jag kollar reprisen på morden i midsommer!!!!

Reservhusse e inte glad på mig idag då jag kanske inte va på topp när reservmatte förslog en tur till sjön för hund och reservmattebad. När vi väl kom dit så va allt ok, men surkärringen Zingo började omgående skälla när hon landade i vattnet o samtidigt kom det nya besökare iform av människor med två äckliga hundar som jag inte kunde motstå o skälla på ordentligt. reservhusse tyckte inte detta va nån bra idé o blev mycket förgrymmad o plågade mig i säkert 10 min med att behöva gå fint medan reservmatte badade färdigt med Zingo den förskräckliga. Väl hemma igen va jag sååååå trött så sedan har jag inte gjort något. glömde berätta att jag plockat ca en liter kantarelller i förmiddags,, de va kul o då skötte jag mig perfekt.

Äntligen har mina reservisar beställt nya trädgårdsmöbler,, ni skulle bara se hur taskiga saker de har här.n Nu skall hussse gå o lägga sig så jag fårväl stänga ner här också.

/eder Maximus för dagen den olydige!!!!!!

2010-07-28 @ 23:48:36
Postat av: Anders

Hejsan,, Max calling!

Reservhusse på ett lysande humör i eftermiddag då han släpat hem mat till flocken iform av en Lax!!!! han var riktigt nöjd o vi fick inspektera o godkänna fångsten. Annars har det varit slappt idag förutom lunchpromenad med reservmatte. Hon var för övrigt rätt stressad nu ikväll när hon skulle lasta de där stora fyrbeningarna i hästsläpet, Både Hemill o Drottning skulle med på nån träning, ja jag förstår det inte, men så e de i alla fall.



/eder idag mycket lydige Maximus

2010-07-29 @ 19:03:42
Postat av: Anders

har ni glömt mig?



/Max!

2010-07-29 @ 22:21:04
Postat av: H U S S E

Hej Max!



Nej vi har inte glömt dig.

Matte har bara inte haft tid, sedan hon kom på att jag inte blev kurerad den gången hos stygge Cato, då du gick ifrån Maximus till bara Max.....



Så om reservmatte & reservhusse undrar, så har vi ätit varma mackor ikväll.



/Din numera mätta och lyckliga husse.



2010-07-29 @ 22:38:38
URL: http://kesoneso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0