Hemmadagar

I torsdags när vi pratade med svärmor så berättade hon att det var femton grader varmt och fint hemma hos oss, medan vi hade haft ruskigt kallt uppe hos oss.

Lite halvömkligt beklagade jag mig då och önskade att jag också kunde få vara hemma i vårvärmen.
Tja, sa min underbara man då, det skulle du väl kunna.
Sagt och gjort i fredags satte jag mig i bilen och körde hem, två dagar för tidigt.

Jag kom hem vid 16-tiden och steg ur bilen, till en underbar VÄRME! Snacka om att det var skönt!!

Hela fredagseftermiddagen och kvällen gick jag här hemma och pysslade (fixade stänget till getterna som lärt sig rymma nu när det varit så mycket snö), utan att frysa. Såå underbart!

Alla som känner mig vet ju vilken frysekylling jag är.

Tyvärr hade jag ingen vidare tur resten av helgen. Det har regnat och varit mulet och legat mellan 5-10 grader.
Men det är ändå bättre än de två graderna vi hade i N-k i torsdags.

I lördags morse gick jag upp klockan sex, ohyggligt tidigt en lördag, men jag ville ha en tid hos frissan när jag var hemma denna omgången, och då var det bara lördag klockan åtta som var ledigt (kan inte förstå varför den tiden var fri?!).

Efter det körde jag lite småärenden för att slutligen köra ut till hovis för att umgås lite och snacka skit. Eftersom hon är just min hovslagare så blir det ju oftast hos mig vi träffas, så jag försöker köra ut till henne när jag har möjlighet.

I söndags kunde jag däremot sova ut lite längre, och bara ta en hemmadag. Här är lite som behöver göras nu när det är vårtider. Bl. a. har det blivit dags för getterna att sova ute (i vindskjul givetvis) så stallet skulle mockas ut efter dem.
Fåren fick flytta in till getterna i stora hagen. De har gått med grisarna i lilla hagen i vinter för att getterna inte ger dem matro, men nu börjar gräset växa så smått så då kan de gå i stora hagen istället.
Jag tror inte de hade något emot det, utan dök ner med huvudena ute i hagen direkt.

På eftermiddagen kom mamma några timmar och vi åt god middag tillsammans och tog en promenix med Max.

Idag, måndag, var det dags för Sampa att vaccineras och medan jag gick här hemma och väntade på att veterinären skulle komma, har jag fortsatt med lite fix och trix här hemma.

Grisellas klövar behövde klippas och normalt hjälper hovis mig även med detta, men nu behövde det verkligen göras så jag fick ge mig på det själv, vilket INTE är lätt.
Grisella är liten och ser inte så stark ut, men hon kan i själva verket lyfta hela mig (vilket hon också gjort ett par gånger).

Men trägen vinner så till slut fick jag dem klippta, jag hann dock bli hörselskadad innan   :o)
När jag ändå var i farten, tog jag kaninernas klor också, vilket är aaaningen lättare........

Efter det mockade jag både hos grisar, kaniner och hästar och sedan kom veterinären och gjorde sitt. Duktiga Sampa uppförde sig väl som vanligt.

Sedan gick jag in och åt lite och slappade med katterna en stund i soffan. Så här mycket slappade vi:



Hhmmm... ni får leva med att bilden ligger på snedden, det är något med Iphonen som gör att det blir så, och jag får inte rätt på hur man ändrar den.

Tanken var att jag skulle köra upp tisdag morgon, men efter att ha pratat med min fortfarande lika underbara man så fick jag en dag till här hemma. Jiippiie!

Påsken närmar sig ju så jag har även passat på att göra lite påskfint, och givetvis har jag fått massor med hjälp:



(eller stjälp).

Det kom i alla fall upp lite ris och fjädrar på mjölkabordet:



och imorgon tänkte jag fortsätta inomhus.

Till slut ett litet vårtecken som visar sig mitt på vår gräsmatta (eller mossmatta ska jag kanske säga):




Kommentarer
Postat av: Zingos Anna

Skönt o va hemma en stund kan jag tänka! Våren kom av sig lite grann här på västkusten men i morgon ska det handlas blommor! Blev begåvad med en hästskötare nu i kväll så nu har jag fått lite mer tid över helt plötsligt. En av mina inackorderingars väldigt förnuftiga väninnor anmälde sitt intresse innan i kväll så det var bara att tacka och ta emot ::-)

2010-03-30 @ 21:32:48
Postat av: Kesoneso

Vad bra med lite extra hjälp, alltid skönt.

Synd att aldrig folk anmäler sig frivilligt till att hjälpa till i hushållet också bara :o)

2010-04-02 @ 21:30:54
URL: http://kesoneso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0