Ljusstöpning

För andra gången har jag nu varit iväg på ljusstöpning tillsammans med min elaka styvmor.

Och det är riktigt roligt faktiskt, och så avkopplande.

Egentligen skulle det varit tredje gången jag var iväg men förra året blev jag sjuk så jag fick stanna hemma.

Det är alltså två år sedan som Eva frågade mig om jag ville hänga med henne och några bekanta till henne och stöpa ljus. De gör det varje år, fredagen innan första advent och jag tänkte att det kunde vara kul att prova på, jag tycker ju mycket om att pyssla och sån´t.

Men jag var som sagt sjuk förra året så nu var det två år sedan sist, men jag kom ändå ihåg en hel del. Men som tur är så ger ledaren alltid en snabbgenomgång i början.

Man får ju börja med att välja ut vad man vill stöpa för något. Första året gjorde jag ett antal ljus och jag vågade mig även på en ljuskrona trots att det var första gången.
Och resultatet blev faktiskt inte tokigt!

I år tog jag mod till mig och gjorde två ljuskronor plus två snurrljus.

Den ena ljuskronan och snurrljusen är jag väldigt nöjda med, men den andra ljuskronan blev lite sned. Men det duger åt mig!

Krona nummer ett, likadan som jag gjorde förra gången:





Snurrljusen:



Och den lite sneda kronan (jag har dock vinklat den så det inte syns på bilden att den är sned):


Kommentarer
Postat av: Zingos Anna

fytusan va duktig du är!!!

2010-11-29 @ 20:15:02
Postat av: eva

Jätte duktig är du tycker elaka styvmodern.Så om du är riktig snäll nästa år så får du följa med igen.

Kram

2010-11-30 @ 19:55:35
Postat av: Kesoneso

Tackar ska ni ha!



Eva: Attans! då måste jag ju hålla mig snäll, jag som hade hoppats på att få vara lite stygg nästa år.....

2010-11-30 @ 20:45:35
Postat av: Maken

Jag gillar stygg... (men även snygga ljus)

Vilket dilemma

2010-12-02 @ 10:09:19
Postat av: kicki

hmmm thomas. tyvärr kan man ju inte både äta kakan och ha den kvar : ) Jag röstar på snäll så det blir fler ljus, dom såg verkligen jättefina ut ju : )

2010-12-03 @ 08:58:00
URL: http://kicki-80.bloggplatsen.se
Postat av: Djingis o Zingos Husse!

Hej på r!



jag kan gladeligen skicka en del av mitt alldeles för höga blodtryck till dig så kanske du kunde börja med meicinen. härmens skickar jag 20 av det låga o 40 av det höga o hoppas det hjälper till.

Jag äter 3 tabletter för detta o kanske kunde sluta med det då.

/Anders

2010-12-09 @ 13:59:34
Postat av: Djingis o Zingos husse igen

ber om ursäkt för den klena stavningen i meddelandet innan. tjocka fingrar skyller jag på.



Tjena Max! min externa favorithund. sorry, men du har fått en konkurrent hemma.



/Anders

2010-12-09 @ 14:02:59
Postat av: Kesoneso

Ja, jag tar gärna emot lite av ditt blodtryck! Det hade ju varit perfekt för oss bägge!



Stavningen är ursäktad..... :o)

2010-12-09 @ 21:17:52
URL: http://kesoneso.blogg.se/
Postat av: Maximus byrackus

Tjena Anders!



Ja, matte har berättat att ni fått tillökning. Hon säger att det verkar kunna bli en ny rolig kompis, men jag är lite skeptisk.

Konkurrens om uppmärksamhet är alltid lite jobbig, även om jag ibland glömmer det när jag vill bli jagad av nå´n.......

2010-12-09 @ 21:21:14
URL: http://kesoneso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0