Semester

Som jag nämnt innan så har Thomas varit på semester i Norrland och jag har varit hemma. Och jag kan säga att jag tog det så lugnt jag bara kunde.
Men ändå fick jag lite gjort. Jag var nere och klippte gräset i Annorlunda, och givetvis klippte jag gräset hemma också. Det hade hunnit bli riktigt högt denna gången.
Jag var även duktig och körde lite med trimmer, och rensade i rabatterna.

Äntligen har fåren också blivit klippta. Vi har haft lite problem med den killen som brukar komma och klippa dem åt oss då han har blivit segare och segare med att komma när jag ringt. Jag har nästan fått tjata lite, och det tycker jag inte om att göra.

Så när jag satt och beklagade mig över detta hos grannen, visade det sig att de känner en som har får. Så de ringde och pratade med honom och han kom redan dagen efter! Vilket verkligen behövdes, för de var så långa i ullen nu:



Nu är de sådär fulsöta igen som de blir efter klippning:







Och här har vi resterna av dem:





I övrigt spenderade jag veckan med att bara vara. Max och jag var hundvakt åt Ella ett par dagar, och de är så söta tillsammans. Här slappar vi i soffan:




Jag hade dessutom en väldans tur med snälla grannar som bjöd mig på middag nästan alla dagarna! Mums.

När jag kom tillbaka till Norrköping tog Thomas och jag lite ledighet tillsammans också, genom att vi öppnade senare tisdag och onsdag. Det är så dött nu, så vi drar ner öppettiderna lite grann istället för att sitta och vänta på att inget händer.
En av kvällarna körde vi dessutom in i sta´n och åt glass och njöt av det fina vädret!
Jag tog en Marängswiss (som jag givetvis inte orkade äta upp):



och Thomas tog en strut av något slag:



Eftersom det är så dött nu innan sista uppsvinget, ska jag dessutom få åka hem några dagar igen, så ikväll bär det hemåt!

Kommentarer
Postat av: eva

OJ så mycket vantar o mössor där ligger.

2011-07-31 @ 16:28:22
Postat av: malin petersson

hej hopp här kommer adressen till min hemsida. glöm inte att kolla på bilderna på Johannes och Dennis.

Har laggt in din blogg som favorit så jag kan följa den.

saknar dig, hälsa tommpa o djuren



malin

2011-08-09 @ 13:54:55
URL: http://malin13440.cybersite.nu/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0