Nu händer det saker


Många gånger dröjer det länge mellan mina blogginlägg för att jag tycker inte att det händer så mycket att skriva om. Men denna gången är det nästan så att det har hänt så mycket att jag inte har haft tid att skriva. Och det är ju egentligen mycket roligare.


Men om vi börjar en tid bakåt så blev det så detta året att vi kunde köra hem och spendera midsommarveckan tillsammans. Och den veckan började (nästan) i år med att Thomas fyllde år. Givetvis måste man ju på sin födelsedag få frukost på sängen, men problemet var ju att vi kom hem sent på kvällen innan så därför var det väldigt tomt i skafferiet.
Resultatet blev då att han till frukost fick - en knäckemacka!





Veckan runt midsommar är ju den veckan vi är hemma tillsammans för första gången sedan mars månad, och normalt är det även den veckan vi har storstädning på "ägorna". Vi kör över allt som går att köra över med gräsklipparen, och det som inte går, tar vi med trimmern. Även runt hagarna.

Men i år blev det ett helt annat projekt denna veckan.
Vi har nämligen äntligen börjat med rivningen ute på logen!




Först fick vi rensa och städa upp.





Och taket har rivits:





Och det lilla kyffet som jag haft foder i skulle rivas:





Och det jobbigaste av allt, golvet ska sänkas....
Thomas är som vanligt värsta slavägaren (det syns lite dåligt, men Thomas står med ett av mina ridspö i händerna):




Turligt nog är det ingen som tar honom på allvar, utan alla bara skrattar åt honom.....   :o)

Men varför ska vi riva ute på logen då?
Jo, hör och häpna; jag ska få en sadelkammare och foderkammare!
Och Thomas ska få en liten verkstad, men det är inte lika viktigt förstås!   Hihi  :o)


Nu är allt äntligen färdigt i mammas hus och för er som inte vet så kan jag berätta att min bror och jag har beslutat oss för att behålla huset, och hyra ut det veckovis.
Så Thomas och jag bestämde oss för att fira midsommar i huset för att på det viset bo in det lite, så vi kunde känna efter i fall något saknades.

Här har vi börjat duka fram midsommarmaten på verandan, som verkligen har blivit superfin!



Så nu hoppas jag att alla hjälper oss att hålla tummarna för att vi får det uthyrt massor av veckor!!


Midsommardag kom Thomas syster och hennes son upp till oss för han ville rida en sväng på Sampa. Dock tror jag han tyckte det var mer spännande att få åka gräsklippare med Thomas     :o)



En av dagarna var även hovis uppe för att fixa till en av Choklads skor för hon hade trampat på den så den satt snett, och givetvis passade hon på att plåga oss på banan med.

Hon hade också en av sina sadlar med sig som jag fick prova, och jösses! vad den var mycket skönare att sitta i, så nu vet jag vad jag ska börja spara ihop till......!

Thomas körde förbi på vägen och var tvungen att ta några bilder.....:




Jag måste också bara visa att mina två sötnosar äntligen börjar komma bättre överens (eller iaf sålänge det inte är mat på gång)!
En av dagarna fick jag se hur de stod och kliade varandra!




Efter midsommarhelgen var det dags att köra uppåt igen och jobba en vecka, och vi har faktiskt haft förvånansvärt mycket att göra den gångna veckan vilket är jätteroligt.

I söndags flyttade vi om och tömde två containrar som fick åka tillbaka igår, så nu har vi skickat tillbaka fyra av sju hyrcontainrar.

Och ganska sent igår kväll var det dags att ännu en gång köra hemåt, men denna gången blir det inte långvarigt.
På torsdag morgon ska vi nämligen köra och lämna Sampa hos hingsten (!) igen och sedan köra direkt upp för att jobba.

Så nu behöver jag hjälp att hålla tummarna både för att få Annorlunda Stuga (mamma döpte stället till Annorlunda, så vi kallar det nu för Annorlunda Stuga) uthyrd, och för att Sampa ska få bli mamma nästa sommar!

Kommentarer
Postat av: Zingos Anna

Trevligt att se dig på Choklads rygg (ingen stuntman?)

Hoppas att jag snart få se henne live!



Ser bra ut på logan, hoppas att husse också får lite "lebensraum" därute.

2011-07-15 @ 21:41:54
Postat av: Kesoneso

Haha, nä det är ingen stuntman just på den bilden. Men hovis har blivit tvingad att rida varje gång hon också, o hon får väl räknas som min stuntman. :)

2011-07-15 @ 23:59:51
URL: http://kesoneso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0