Hemmadagar

Förra veckan var jag hemma ett par dagar längre än vad vi brukar. Anledningen till det var att renoveringen nu börjar bli färdig i mammas hus, så det var dags att få lite ordning där.

Till exempel få in möbler, sätta upp gardiner, tavlor och annat pynt så det ska se lite trevligt ut. Och även om det inte låter så farligt, så kan jag säga att det är mycket tidskrävande.

Jag spenderade nästan 3 heldagar på det, men jag måste få säga att jag är mycket nöjd med resultatet.

Vardagsrum:

Innan min möblering:



Efter min möblering:



Sovrum:
Innan min möblering:



Efter min möblering:



Kök:
Innan min möblering:





Efter min möblering:





Nu har även min bror lagt in en annons om uthyrning, så det är bara att hålla tummarna på att vi får många bokningar.


En annan sak som jag är väldigt nöjd med är det jag gjorde på söndagen, när jag hade hemmadag.

Det började med att jag hörde grannen komma körande med traktorn, och då såg jag även att han hade klyven med sig. Aha!, tänkte jag, de ska jobba sig svettiga.

Så jag började montera ihop min nya trädgårds"möbel". Och när jag fått ihop den så lade jag mig där med en kall dricka och tittade på när grannarna jobbade på i värmen.  :o)
Till slut blev en av "svärsönerna" så nyfiken så han blev tvungen att prova den.





På tisdagen kom Hovis tillsammans med sin nykläckta dotter, och återigen var det dags för Lurfvas att genomlida en frisering.
Men med tanke på hur han ser ut innan:



så tycker han det är ganska skönt faktiskt. Han står så snällt varje gång.



Resultatet:



Han har bråttom in till kompisarna, för att Hovis lilla nykläckta var inte riktigt samarbetsvillig så stackars Lurfvas fick stå ca fyra timmar för att bli färdigklippt......

Efter att vi klippt Lurfvas och ätit lite middag så var det dags för Hovis att plåga mig på banan. Jag hade ridit även kvällen innan, så jag var ju redan lite mör men det tog hon ingen som helst hänsyn till.

Lite hämnd fick jag dock för jag bad Hovis rida en sväng, för att hon skulle kunna känna lite på henne och ge mig lite tips och råd, och hon har inte ridit sedan sent i höstas. Så hon blev nog också lite öm i musklerna....  :o)

När vi var nästan färdiga med passet kom vi på att jag hade tagit med kameran, men då var klockan så mycket så det hade nästan hunnit bli mörkt. Därför blev det inga vidare bra bilder.





Till slut kan jag berätta att jag har fått en ny läsare till min blogg, nämligen Fru Gösta (titta uppe på stolsryggen):





Kommentarer
Postat av: hovis

hovis e rätt nöjd med att där inte e någon bild när hon rider. hade faktiskt inte nån träningsvärk men hon hade ont i rumpan efter din hårda sadel. kul var de får ta mer bilder nästa gång. nu vill hennes lilla ha mat. ;)

2011-05-22 @ 16:44:44
Postat av: Zingos Anna

Va fint du gjorde med mammsens hus, hoppas på många och bra hyresgäster. Gratulera Hovis till dottern från mig e du snäll :-)

2011-05-24 @ 21:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0