Nu igen......

Jaha, gott folk, nu har det blåst igen.... Som tur är denna gången så var jag förberedd på vad som kunde hända, så denna gången gick hästarna i andra hagen. Tur var väl det för mycket riktigt, när vi kom hem från jobb på kvällen möttes vi av denna synen:







Men den här gången var det inte bara hästarnas vindskjul som fick stryk, även fåren och getternas blåste sönder, dock inte mer än taket:



Det hände dock under natten så det upptäckte jag när jag skulle ta ut hästarna på morgonen. Vad jag inte upptäckte däremot, var att ett par av plattorna, som blåst in i hästarnas hage, hade slitit med sig lite av strömtråden.

Eftersom det var lite småmörkt när jag gick ut där med Choklad så såg jag ju inte det, så jag ledde den stackaren rakt över trådarna. Bara tur för mig att hon inte fick panik, utan hon dansade mest runt så det vara bara att ta sig igenom det så fort som möjligt.  :o)

Men det har ju även hänt lite annat här sedan sist. Först och främst så har ju Thomas och jag firat 9 år ihop, och därför fick jag nio röda rosor! :o)



Grannen och jag har även varit en runda i Ullared, och förutom en bunke kläder så köpte jag ett schabrak med reflex till mig och Choklad:




(för er som inte vet så är schabrak den "filten" som ligger under sadeln).
Min åsikt är att man kan aldrig synas för mycket!

Jag har börjat använda westernsadeln på Choklad när jag rider ut, då man sitter mycket stadigare i den, så det hade ju varit perfekt om jag hade hittat en sadelfilt i reflex till den också, men det är knappast troligt. Det får jag nog sy på själv i såfall.


Det har ju även varit första advent, så givetvis har det kommit upp lite ljusstakar och dylikt, och i morgon ska Thomas, jag och grannen ner till Vellinge igen (ja, det blir ju första gången för grannen, men...). Får se om vi hittar något fint då. Hoppas i alla fall kunna köpa något till min lilla "julstad".

Som vanligt så blir det sist en uppdatering av sadelkammaren, det börjar komma någonvart ordentligt nu.
Vi har putsat bjälkarna i taket:



Ni ser skillnaden om ni tittar på den bortersta bjälken.


De två sista väggarna har också kommit upp, plus att vi har målat och lagt upp plattorna som ska bli tak.






Visst blir det superfint? Även bjälkarna fick färg när de var färdigputsade.

Så nu börjar det verkligen likna ett rum! :








Kommentarer
Postat av: Anonym

Snyggt schabrak! Håller med dig angående synas. Vår isländske tränare frågade sist-på allvar-om vi jobbade på Vägverket hela gänget he he he! (Nä men vi bor jäkligt nära GeKås hästavdelning)

2011-12-06 @ 19:15:35
Postat av: kicki

ja e med superdålig på att blogga just nu. men ja tittar in här emellanåt o kollar vad ni har för er : ) Sadelkammaren blir ju toppenfin. Hoppas det hjälpte med skor på Lurvas. Lite ovanligt kanske med skor på en åsna men va fasen funkar det så varför inte liksom . Hälsa maken med då. kram kram

2011-12-15 @ 22:22:21
Postat av: Eva i stora stan

Jag bara undrar vad tomten gör i år?

2011-12-21 @ 09:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0