En liten uppdatering

Nu traskar saker och ting på så smått igen. Safir äter bra och växer på. Vi försöker fortfarande gå ut och gå med dem så ofta som möjligt, och den lille skiten börjar bli lite kaxig. Innan har jag låtit honom hållas när han har visat lite tendenser till att busa, men nu är det så pass så det börjar bli dags att uppfostra honom och det är inte alltid så populärt.
 
Ny film från en av våra promenader när han hade riktigt mycket spring i benen: (obs, sänk ljudet för det blåser bra i mikrofonen)
 
 
 
 
 
Här är en annan när de fick gå i paddocken en stund:
 
 
 
Jag/vi har faktiskt varit riktigt duktiga. Som ni ser på filmen så är inte paddocken i bästa skick, utan den börjar bli riktigt grön av allt ogräs. Men efter ett antal timmars arbete med harv och spade och rullebör så har den blivit såhär fin:
 
 
Lite skillnad!
 
I övrigt då?
Jo, mellan Safirs matningar så har jag några dagar varit nere på "fabriken" och grejat lite där.
 
I söndags hade jag en riktigt "härlig" dag. Grannaste dottern var snäll och fixade med Safir och jag körde till Norrköping över dagen. Jag körde upp så jag var framme ca 13.00, för att sedan jobba, både med kunder och med att lasta av och på släpet, och vid 18-tiden körde jag hemåt igen och var hemma vid 22.00.
 
Jag har även hunnit få en del gjort här hemma, bl.a. städat lite på logen och fixat i trädgården. Och givetvis har jag även ridit lite. Min medryttare har tyvärr fått sluta men turligt nog så är grannaste dottern också hästfrälst, så hon har hoppat in istället. Dock har Choklad en lös sko nu så Hovis ska komma på tisdag och sko om henne.
 
För längesedan la jag in en bild här på hur det ser ut när man sitter i vagnen och åker efter en häst (Sampa var det ju då förstås), så nu tänkte jag inte vara sämre än att visa er hur det ser ut när man rider  :o)
 
 
Intressant va? (hehe, jag vet, min humor är lite.....speciell.)
 
 Igår kom Thomas hem och ska vara hemma till och med fredag så vi ska försöka få gjort ett ryck i fabriken då det börjar bli dags att montera och skicka iväg de första fem busskurarna.
 
Efter det kommer det nog att rulla på utan mycket betänketid, för nu hade vi behövt vara både i fabriken och i Norrköping samtidigt då det börjar bli dags att plocka ihop där uppe för denna säsongen.
 
Till slut lite bilder som jag tog på Safir i förrgår. Och nej, han har inte skabb utan han håller på att fälla sin fölpäls och det verkar som att han kommer bli mörk som sin pappa. Jag tycker att hans ben ser ut som tigermuffins för tillfället så jag blir jämt sugen på det.....!
 
 
 
 
 
 
 
Ööhh...vad sa du? Mat? Ja, du kan komma här med den, tack.
 
 
Och en liten bonusbild på Simba, han bara SKA få plats:
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Va fin han är herr Tigermuffin :-)Kaxigt att våga fota från hästryggen, det hade jag aldrig vågat!

2012-08-13 @ 19:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0