Stängt

Nu är det slutsålt för denna säsongen. Thomas och jag körde upp i fredags för att fixa lite inför sista helgen. Tidningen som vi brukar annonsera i hade klantat sig lite förra helgen och missade att föra in vår annons, därför fick vi som kompensation en extra stor annons nu inför vår stängning. Därför tänkte vi att det kanske blir en del spring så det var lika bra att göra lite extra förberedelser som kan spara tid åt oss när vi väl hade öppnat.
Och tur var väl det för spring blev det verkligen, det var nästan som under högsäsong, tänk vad folk vaknar till liv när det kan vara något fynd på gång........  :o)     Vi säljer ju ut våra utställningsmöbler nu på slutet.
 
Det har definitivt varit en hektisk helg, vi höll på till långt ut på fredagkvällen och vi gick upp för att fortsätta vid 06.00-06.30 på lördagmorgonen. Ett par timmar senare kom lite extra hjälp och vi hade nästan fått plockat ner blå tältet färdigt när det var dags att öppna. Sedan var det ju som sagt mycket folk, men våra extrahänder hann med väldigt mycket ändå vilket känns bra. Vi fick även gjort ytterligare lite efter stängning, så lördag kväll slocknade både jag och Thomas ganska snabbt när vi väl kom i säng.
 
Söndag morgon tog vi (eller jag iaf) lite sovmorgon och gick upp vid åtta. Fixa och greja vidare och sedan var det öppning för sista gången denna säsong. Även denna dagen var det mycket folk men inte riktigt så mycket som i lördags så medan jag tog kunder kunde Thomas och vår ena extrahjälp fortsätta greja. Målet var att fylla lastbilssläpet så mycket som möjligt och när klockan var 20.00 hade vi gjort det plus att vi hade flyttat upp de utställningsmöbler som nu fanns kvar. Helt plötsligt är asfaltsplanen väldigt tom och väldigt stor.....
 
20.45 körde vi sedan hemåt igen, ett snabbt matstopp och 01.10 var vi hemma, lagom trötta. Jag fixade så Safir fick sin mat och tog in det viktigaste från bilen och runt 02.00 var jag i säng och slocknade snabbt!
 
06.30 var det dags att gå upp igen och fixa mat åt Safir, så det har inte blivit någon långsömn denna natten, däremot har jag fått stanna hemma och fixa medan stackars Thomas fick köra ner till fabriken. Så vi är nog lika trötta bägge två idag tror jag.
 
På torsdag kväll ska vi köra upp igen för sista gången. Då är tanken att vi ska plocka undan allt det sista och köra hem med husvagnen. Har vi tur med vädret och flyt i övrigt så kanske vi kan köra hem redan söndag förmiddag, men jag vågar inte hoppas för mycket.....!! Det lär dock bli en slitsam helg det också.
 
Jag var ute idag och skulle ta några nya bilder på Safir nu när solen är framme, men han är så översocial så varenda gång jag försöker ta en bild blir resultatet såhär:
 
 
 
Till slut fick jag dock någon hyfsat bra bild:
 
 
 
Och från andra sidan:
 
 
 
Han börjar verkligen ändra färg nu, tittar man på bilder ifrån när han var nyfödd så är det en helt annan ponny.
 
 
Ska bli spännande att se vilken färg han får i slutändan!
 
När man fäller fölpälsen så har man mycket kli...  :
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Sötis :-)

2012-09-07 @ 14:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0