Sötnosar på besök och sadelkammaren

Ja den sista veckan har jag/vi haft några sötnosar på besök. Först var hovis här igen (den första sötnosen enligt min Toffel -Tomp), hon skulle nämligen till en affär i närheten av oss, så denna gången var det faktiskt inte några hästar eller arbete inblandat.

De första sötnosarna är våra härliga vovvar. När vi skulle köra till affären sa vi till hundarna att de skulle gå och lägga sig, då lade de sig alla tre alldeles intill varandra, så gulligt:



En annan sötnos hovis hade med sig var ju såklart hennes lilla dotter. Jag lyckades övertala hovis att dotter prompt ville ha en babypulka som de sålde i affären, och då blev vi ju tvungna att prova den när vi kom hem:



Sedan den sista sötnosen "på besök". Hon är ju egentligen här alltid men en dag när jag hade ridit på kvällen så lät jag Choklad gå i gången utanför stallet medan jag mockade, istället för att släppa ut henne i hagen. De skulle ju ändå in när jag var klar.
Då "hälsade hon på" hos mig i stallet när hon tyckte det tog för lång tid:




Men matte, skynda på då - jag är hungriiigg !!!!!




Ni får ursäkta lite dåliga bilder, men alla ovanstående bilder är tagna med mobilen.


Så tar vi nu ett hopp från sötnosar till sadelkammaren. För nu har jag äntligen flyttat in i den på riktigt. Den är visserligen inte helt färdig ännu, men såpass så den går att använda.

Såhär ser det ut när man står utanför dörren:



Lägg märke till skorna som vi la på plats när vi gjöt golvet, det blev ganska mitt i prick!


Här har vi då kommit in precis innanför dörren:



Fönstret är som ni ser inte färdigt ännu, plus att lite färgburkar m.m. som behöver stå i värme har tillfälligt hamnat härinne. Dessutom kommer jag att sätta in ett mindre bord, men just nu håller jag på att putsa allt läder och då var det stora bordet bra.

På nästa bild står jag i ena hörnan med ryggen mot täckena:



Till vänster om fönstret kommer det att sitta två hängare till selarna, som nu hänger i en liten hamsa på de översta sadlarna. Plus att sladdar och uttag kommer försvinna från mitt i rummet.


Till sist står jag i andra hörnan och fotograferar mot dörren som ni ser:



Här är inga större ändringar på gång, däremot ska det upp en krok till att hänga en handduk, och en hållare att hänga min säkerhetsväst på.

Även foderkammaren har kommit en bra bit på väg:




Kommentarer
Postat av: Devils Anna

Sötnosar!



Va fint det blir i sadelkammaren! Lyx att slippa slåss om utrymmet med andra :-)

2012-02-03 @ 17:39:44
Postat av: Kicki

Blir ju toppenbra ju. Ser att du med gillar ordning och reda i stallet med var sak på sin plats. Kämpar för fullt med det med Emelie (hon som mest rider hästen jag hjälper till med) Fast det går sådär med att försöka få en 16-åring att se det som självklart att lägga tillbaka saker där man tog dem.



Men men ja kämpar tappert. Gu nåde Nathalie om hon slarvar så när hon blir större. Henne kan ju ju liksom SKÄLLA på då : )

2012-02-07 @ 16:27:30
Postat av: kicki

Vad hände med mitt inlägg. de kom visst aldrig fram. Suck då : )



Fint blev det i sadelkammaren. Ja e med en stor förespråkare av petandisk ordning vad det gäller hästarnas saker. Tyvärr så slåss ja med en 16.åring som inte är av samma åsikt men ja skäller på henne mellan varven så blir det lite bättre :)

2012-02-07 @ 16:30:26
Postat av: kicki

Nu syns visst båda i alla fall. Min dator lever uppenbarligen sitt egna lilla liv : )

2012-02-07 @ 16:31:28
Postat av: Kesoneso

Anna: Ja, men om man ser hur mycket saker det finns där så skulle man kunna tro att det var till en hel ridskola.... :o)



Kicki: Ja, just när det gäller i stallet vill jag ha ordning o reda, inne i huset är en annan historia...

Behöver inte vara din dator som spökar, kan vara blogg.se som krånglar också, händer någon enstaka gång.

2012-02-07 @ 18:41:36
URL: http://kesoneso.blogg.se/
Postat av: malin petersson

vad ska ni gjöra i berlin då,

det börjar se fint ut i sadelkammaren.

2012-02-09 @ 06:56:42
URL: http://www.machopc.webdon.nu
Postat av: Hovis

Hej hej hoppas ni har en underbar helg i Berlin.. Så får ni hälsa på här när ni kommer hem för de var längesen.. Visst har vi lyckats bra med vår lilla ängel hon e så söt ja de andra lufsarna e oxå söta... Hörs kram

2012-02-12 @ 21:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0