Mer elände.... :o(

I lördags middag när jag skulle gå ut och ge Safir mjölk, stod han och hängde i hagen. Jag tog då genast in dem och han var ganska slö och hängig, men han drack av mjölken och hade ingen feber.
 
Så efter kontakt med veterinär bestämdes det att jag skulle avvakta eftersom han fortfarande var uppe och traskade rundor och var nyfiken. Timmarna gick och trots att han inte blev direkt sämre, så såg jag heller ingen förbättring och det blev svårare att få honom att ta mjölken.
 
Jag fortsatte att hålla kontakt med veterinär men när han till slut inte visade minsta intresse för mjölken bestämdes det att något fick göras. Vi bestämde oss för att köra in hellre än att ta ut distriktveterinärerna, de har ju trots allt helt andra resurser på djursjukhuset.
 
Så fantastiska Hovis fick återigen rycka in och klockan var nu runt 22.00. Hovis har ju dessutom en bra bit att köra så hon var hos mig vid 23-snåret.
Eftersom det blev så hastigt så hade hon inte hunnit städa ut transporten utan hon tände belysningen så vi kunde slänga ut de två högarna som fanns där och sedan var det dags att lasta.
Medan jag gick in och hämtade Safir upptäckte Hovis att bilen var död, batteriet urladdat..... Så snabbt och lätt fram med en laddare och till slut kom vi iväg.
 
Vi var framme ca 00.30, och veterinären började sin undersökning och prover togs. Ingenting kunde konstateras, men hon misstänkte eventuellt att han kunde ha magsår. Så hon sondmatade honom eftersom han nu snart inte fått något i sig på tolv timmar och då fick han samtidigt paraffinolja för han har varit hård i magen plus medicin mot magsår.
 
Det sattes även kanyl på honom och han fick såklart stanna kvar och få dropp och vidare prover skulle tas.
 
Han tyckte inte om att varken stickas eller sondmatas, och kämpade emot med alla sina krafter den lille stackaren.
 
Så vi fick lämna en stackars liten kämpe som nu hunnit bli väldigt ynklig och det var inte roligt.....
 
 
 
 
Hovis och jag var hemma hos henne vid 03.30, så jag sov på hennes soffa. Igår fick jag pratat med den veterinär som tagit över och nya prover hade gjorts, men de hade inte kunnat ställa någon diagnos ännu. Han hade varit dålig i magen istället nu, och hans vita blodkroppar var låga så de hade även satt in antibiotika.
 
I övrigt vet jag nu inget mer än att fler prover och tester ska göras idag, bl.a. annat eventuellt röntgen och ultraljud, och veterinären ska ringa mig senare i eftermiddag när de fått svar på proverna.
 
Så just nu är livet lite pest och jag går mest och oroar mig och hoppas på det bästa.

Kommentarer
Postat av: EVA plastmamma

Nä nu får det räcka med elände. Men han är ju en kämpe så det fixar sig säkert. Håller alla tummar och tår.Stora kramen till er

2012-07-23 @ 15:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0