Nästan sommar

Vi hade en supertrevlig helg tillsammans med grannaste grannarna. De landade strax innan vi skulle stänga för dagen, och vi började med att dricka lite gott för Thomas hade laddat upp i "baren":
 
 
Man lägger då is och drycker i baljan i mitten:
 
 
På kvällen åkte vi förstås in och åt på Butlers, lika gott som vanligt! Och snacka om att vi haft tur med vädret, det var riktigt skönt och vi kunde sitta i uteserveringen.
 
På söndagen träffades vi på hotellet och åt frukost, för att sedan - inte helt oväntat - köra ner till Söderköping och vår favoritglassbar. Den ligger alldeles vid Göta Kanal så det finns gott om änder, och det märks att de är vana vi turister för man kommer alldeles inpå dem. Nu ville jag ju inte störa när de låg och sov så jag höll mig på avstånd:
 
 
Och så goda glassar förstås, servitrisen var snäll nog att ta bild på oss alla:
 
 
Som ni ser hade vi tur med vädret även denna dagen, och med tanke på hur denna sommaren varit än så länge så är det ganska otrolig.
 
Vi var oroliga att det skulle bli lite stressigt eftersom vi var tvungna att hinna tillbaka till tolv för att öppna, men det blev alldeles lagom.
 
Innan de sedan skulle köra hemåt hann grannaste och jag gå en sväng i affärerna på köpcentret också, medan "grabbarna" fick ha öppet.
 
Vi har faktiskt haft riktig sommar här även igår och idag, och det känns verkligen behövligt, man är ju nästan deprimerad över denna sommaren.
 
Idag har jag även hunnit fynda lite på Hööks. Jag fick presentkort av pappa och Eva i födelsedagspresent och de har rea nu, så det blev ett par nya ridbyxor, ett schabrak och två grimskaft.
 
Men det bästa av allt är ju att på fredag kväll kör jag hem och ska ha semester en hel vecka, då jag bara ska vara hemma och göra vad jag vill !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0